معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خبر داد:

۹ محله در اولویت رفع بافت فرسوده 

شهرداری در تلاش است تا در این ۹ محله فرایند تجمیع را انجام دهد تا پس از جلب توافق مردم برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری، انبوه‌سازان نیز به این پروژه‌ها وارد شوند. 

موضوعات مربوط به تجمیع و مشکلات حقوقی زمین‌ها و املاکی که در محدوده بافت فرسوده قرار دارد، موجبات نگرانی انبوه‌سازان و سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کرده و لذا دستگاه‌های عمومی از جمله شهرداری و اداره راه و شهرسازی، موظف به تسهیل این مسیر برای سرمایه گذاران هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان رفع مشکلات حقوقی را اولویت شهرداری برای جذب سرمایه گذاری در بافت فرسوده دانست و گفت: دستگاه‌های عمومی از جمله شهرداری و اداره راه و شهرسازی، موظف به تسهیل این مسیر برای سرمایه گذاران هستند.

سیدمرتضی حسام‌نژاد با بیان اینکه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان توسط شهرداری اولویت‌بندی شده و ۹ محله نیز در اولویت قرار گرفته است، افزود: شهرداری در تلاش است تا در این ۹ محله فرایند تجمیع را انجام دهد تا پس از جلب توافق مردم برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری، انبوه‌سازان نیز به این پروژه‌ها وارد شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان بر نقش شهرداری در رفع مشکلات و آغاز پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: اگر شهرداری پاسخ مثبتی به شخصی داد، باید تا پایان به آن متعهد باشد و اگر پاسخ منفی است، از همان ابتدا شفاف اعلام شود. بنابراین نباید افراد در اجرای پروژه‌ها معطل شوند یا امید واهی به آن‌ها داده شود، چرا که این موضوع می‌تواند به‌عنوان مانعی جدی در پیشبرد پروژه‌ها تلقی شود.