رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

نیاز تاکسیرانی اصفهان به ۵ هزار خودروی برقی

واردات ۵ هزار خودروی برقی به اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اخبار اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصمیم وزارت نیرو مبنی بر واردات خودروی برقی برای ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: قرار است ۵ هزار خودروی برقی به اصفهان، به عنوان یکی از متقاضیان ورود این خودرو‌ها اختصاص یابد.

محمد نورصالحی افزود: همچنین با توجه به بحران آلودگی خوا در اصفهان باپیگیری و گفتگو‌هایی که با سازمان محیط زیست داشتیم، قرار شد تا برای تبدیل تاکسی‌های فعلی به تاکسی برقی، همچنین تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی از محل منابع صندوق این سازمان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه در گذشته تفاهم نامه‌ای با یکی از شرکت‌های داخلی مبنی بر تولید اتوبوس‌های برقی منعقد شده است، گفت: همچنین براساس این تفاهم نامه قرار شده تا حداقل دو جایگاه شارژ اتوبوس و خودروی برقی به شکل مشارکتی در شهر راه اندازی شود.

نورصالحی گفت: در حال حاضر ساخت اتوبوس‌های برقی در کشور به تولید انبوه نرسیده است و تمام شرکت‌های داخلی تولیدکننده اتوبوس تاکنون یک نمونه از این اتوبوس‌ها را تولید کرده‌اند، از این‌رو پیگیری کرده‌ایم تا حداقل طبق مصوبه هیئت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان، ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی برای مرکز شهر و نقاط دارای ترافیک سنگین و آلودگی هوای بیشتر خریداری شود.