آمادگی همه جانبه برای شروع سال تحصیلی 

از نظر سخت‌افزاری هم تعدادی از مدرسه به مدارس استان افزوده خواهد شد و از همین رو حدود ۸۸ مدرسه فضای آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید.

هفته‌های پایانی تابستان را سپری می‌کنیم و اقدامات ویژه‌ای در راستای بازگشایی ایمن، پر مهر و پر برکت سال تحصیلی آینده را پیگیر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره سال تحصیلی جدید و امکاناتی که این اداره برای دانش آموزان درنظر گرفته است گفت: استان اصفهان طی ۷ الی ۸ سال گذشته با وضعیت کمبود نیروی انسانی مواجه بوده و در سال‌های اخیر گذشته اقداماتی انجام شد که کسری نیروی انسانی کمتر از گذشته شد و امسال کلاس‌های درس را از ابتدای مهرماه تماماً با حضور معلمان برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا ابراهیمی بیان داشت: سازماندهی نیروی انسانی در استان انجام شده و محل تدریس نیروهای جدیدالاستخدام نیز تعیین شده است و بخشی از دوره‌های توانمندسازی این نیروها اجرایی شده و بخشی دیگر نیز در حال آغاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: از نظر سخت‌افزاری هم تعدادی از مدرسه به مدارس استان افزوده خواهد شد و از همین رو حدود ۸۸ مدرسه فضای آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید که در نوع خود بی‌نظیر است و می‌تواند بخشی از نیازهای آموزش و پرورش را برطرف کند.

وی افزود: به لحاظ تجهیزاتی نیز تجهیزات بسیار خوبی را توانستیم با اعتبارات دولتی و کمک خیرین برای مدارس تأمین کنیم و مشکلاتمان در این زمینه نیز برای سال تحصیلی پیشرو کمتر خواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به گرایش شدید دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، ابراز داشت: تعدادی از مدارس جدیدالتأسیس و مدارس عادی در این راستا و باتوجه‌به نیاز دانش‌آموزان از دبیرستان‌ به هنرستان تغییر کاربری یافته‌اند تا دانش‌آموزان در آنها ادامه تحصیل دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: توجه ویژه‌ای به موضوع کیفیت‌بخشی به مدارس عادی دولتی داریم و امسال هم نسبت به سال گذشته میانگین معدل دانش‌آموزان در مدارس دولتی عادی نسبت به گذشته بهتر شده است درحالی‌که هنوز مطلوب ما نیست و برنامه ویژه‌تری را برای سال تحصیلی آینده در نظر داریم و در سال تحصیلی آینده در نظر داریم تا کیفیت مدارس عادی دولتی نسبت به مدارس خاص رشد بیشتری داشته باشد.

وی افزود: از خیرین مدرسه‌سازی که در استان اصفهان کارهای ویژه‌ای را انجام داده‌اند قدردانی می‌کنم و از عموم هم‌وطنان و به‌ویژه هم استانی‌ها که می‌توانند در امور ساختمانی و تجهیزات برای مدارس کمک‌حال باشند از طریق مجمع خیرین به این مسئله ورود کنند؛ هر کس در این راستا باتوجه‌به توان خود می‌تواند به مدارس استان و آینده‌سازان کشور کمک کند.