آرامش حقیقی، ارمغان انس با قرآن برای حافظان و قاریان

متولیان امور قرآنی باید تا حد ممکن شرایط را تسهیل کنند تا افراد علاقه‌مند راحت‌تر بتوانند به این حوزه وارد شوند؛ می‌توان با در نظر گرفتن امکانات تشویقی و رفاهی بیشتری در راستای جذب بیشتر به ویژه در قشر نوجوانان تلاش کرد.

حافظ روشن‌دل قرآن کریم در شهرستان اصفهان گفت: هرکه به مسیر انس با قرآن وارد شود آرامش خاصی را تجربه می‌کند که تنها کسانی که طعم آن را چشیده‌اند می‌توانند عظمت آن را درک کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین حاجیان در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قران اوقاف شهرستان اصفهان با اشاره به حضور در کنار همسر خود در فضای رقابت‌ها اظهار کرد: همسر من چون خود مشغول حفظ قرآن است، همواره همراهی ارزشمند و تاثیرگذاری با من در مسیر حفظ قرآن داشته است؛ ما باهم این فرآیند را شروع کرده و تاکنون مسیر لذت‌بخشی را طی کرده‌ایم و از برکات مادی و معنوی این کتاب آسمانی بهره‌مند شده‌ایم.
وی با بیان اینکه تاثیر حفظ قرآن هم از جهت معنوی و هم از جهت مادی قابل درک است، گفت: زمانی که انسان به واسطه آنچه در قلبش وجود دارد به قرائت قرآن مبادرت می‌ورزد، آرامش خاصی را تجربه می‌کند که هرکس طعم آن را بچشد می‌تواند عظمت آن را درک کند.

حافظ روشن‌دل قرآن کریم در شهرستان اصفهان افزود: علاوه‌بر آن انس با قرآن برکات مادی نیز به همراه دارد و بسیاری از مسائل زندگی می‌تواند با حفظ و قرائت آن حل شود؛ می‌توان حفظ یا تلاوت قسمتی از قرآن را به عنوان نذر برای رفع مشکلات مادی زندگی انجام داد.
وی با اشاره به شرایط جسمی ویژه خود بیان کرد: انس با قرآن و حفظ آیات این کتاب آسمانی ارتباط زیادی با ضعف جسمی من نداشته و این موضوع محدودیتی در این زمینه برای من ایجاد نکرده است.

حاجیان خطاب به کسانی که هنوز به مسیر قرآنی وارد نشده‌اند، تصریح کرد: توصیه من به جوانانی که هنوز وارد مسیر انس با قرآن نشده‌اند این است که یک بار به صورت آزمایشی به این کتاب آسمانی روی بیاوردند؛ به عنوان مثال با خود عهد ببندند که حداقل یک هفته یا یک ماه به حفظ بخشی از قرآن اقدام کنند تا تاثیرات آن را در زندگی خود ببینند.
وی ادامه داد: در این صورت اگر از این تجربه رضایت داشتند می‌توانند مسیر فراگیری قرآن را ادامه دهند؛ اگر در مسیر انس با قرآن با افراد علاقه‌مند در این زمینه همراه شوند، امکان رشد و پیشرفت بیشتری برای آنها فراهم است.

حافظ روشن‌دل قرآن کریم در شهرستان اصفهان با بیان اینکه انتظار می‌رود که مسئولان قرآنی شرایط را برای جذب به این مسیر بهتر کنند، گفت: مراکزی در سطح شهر اصفهان وجود دارند که به صورت قوی در امور مختلف قرآنی فعالیت می‌کنند اما متاسفانه هزینه‌های سنگینی برای ثبت‌نام در آنها وجود دارد؛ این مراکز به دلیل آنکه از سوی نهاد یا دستگاه خاصی حمایت نمی‌شوند مجبورند هزینه‌های خود را از فراگیران دریافت کنند درحالی که این کار در زمینه قرآن پسندیده نیست.
وی اضافه کرد: متولیان امور قرآنی باید تا حد ممکن شرایط را تسهیل کنند تا افراد علاقه‌مند راحت‌تر بتوانند به این حوزه وارد شوند؛ می‌توان با در نظر گرفتن امکانات تشویقی و رفاهی بیشتری در راستای جذب بیشتر به ویژه در قشر نوجوانان تلاش کرد.

کمیته اطلاع‌رسانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اصفهان – مرحله شهرستانی (اصفهان)