آموزش کسب و کار اینترنتی در روزهای کرونایی

فرزانه مستاجران این روز ها که در خانه هستیم بهتر میتوانیم به کارهایی که سالها در ذهنمان بوده است اما مجال اجرایی کردنش را نداشتیم بپردازیم . یکی از این کارها اینترنتی کردن کسب و کار هایمان  و یا راه اندازی یک کار اینترنتی است که اتفاقا در دوران کورونایی بسیار هم رونق گرفته است. […]

فرزانه مستاجران

این روز ها که در خانه هستیم بهتر میتوانیم به کارهایی که سالها در ذهنمان بوده است اما مجال اجرایی کردنش را نداشتیم بپردازیم . یکی از این کارها اینترنتی کردن کسب و کار هایمان  و یا راه اندازی یک کار اینترنتی است که اتفاقا در دوران کورونایی بسیار هم رونق گرفته است. کسب و کار اینترنتی یک ضرورت در دنیای امروز است و یکی از راه های ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری هم اهمیت بخشیدن به دنیای کسب و کار اینترنتی است برای بالا بردن ظرفیت تولید و اشتغال در دوران رکود، توجه به کسب و کار اینترنتی و ایجاد امکانات مناسب برای استفاده کاربران بسیار مهم است و می تواند اتفاق های مبارکی را در زمینه تولید و اشتغال فراهم کند. اما برای راه اندازی یک کار اینترنتی قدم اول آموزش است، که در زیر به ان اشاره می کنیم.

برای شروع هر کسب و کار اینترنتی باید چند مورد را مورد بررسی قرار داد. ایده جز مهم ترین نکات اولیه یک کسب و کار محسوب می شود. اما داشتن  ایده ی تنها موثر نیست و ضمن داشتن ایده علاقه به کار نیز مهم است. ضمن اینکه آمار نشان می دهد افراد در زمینه های شغلی که علاقه بیشتری دارند ایده های مفید تری نیز می دهند.  در نتیجه بهتر است  هر کسی مطابق با علاقه و توانمندی هایش کسب و کار راه اندازی کند؟ به قول استیو جابز، «تنها راه انجام کارهای بزرگ، علاقه است. پس اگر هنوز کار مورد علاقه تان  را پیدا نکرده‌اید، دست از جستجو برندارید و به هر کاری تن ندهید. علاقه شما چیست؟ چه مهارتهایی دارید؟ میان دوستان و آشنایان به چه خصوصیتی معروف هستید؟ دانستن پاسخ این پرسشها می‌تواند بهترین نقطه برای پرش در سال جدید برای شما باشد.

بعد از اینکه ایده و علاقه مشخص شد باید به سوال دیگری جواب بدهیم.. پاسخ به این سوال که “آیا واقعا بازاری وجود دارد؟ شما یک محصول یا خدمت فوق العاده جدید و مناسب دارید که باعث می شود پس از معرفی از اقصی نقاط دنیا به شما مراجعه کنند. اما آیا واقعا این محصول چیزی است که مردم خواهان آن هستند؟ یا اینکه تنها چیزی است که شما فکر می کنید آنها خواهان آن هستند؟همیشه از جایی شروع کنید که گسترده، عمومی و اثبات شده باشد – سپس در آن حوزه به دنبال بازار تخصصی خودتان باشید. در این مرحله، شما نمی توانید خیلی کوچک وارد شوید. در حقیقت، من توصیه می کنم تا جایی که می توانید بصورت کوچک وارد شوید و سپس در آن بخش به جستجوی فرصتها در بخشهای تخصصی باشید، و پس از یافتن آنها اقدام به گسترش خود در منطقه مناسب بکنید.

در قدم بعدی انتخاب ابزارهای مناسب برای راه اندازی کسب و کارتان وایجاد ترافیک مناسب و هدفمند  برای وب سایت و کسب و کار اینترنتی تان است . یک ضرب الامثل وجود دارد که می گوید برای قطع یک درخت ۹۹ درصد زمان خود را به تیز کردن تبرتان اختصاص دهید تا موفق شوید. کسب و کارهای اینترنتی تنوع زیادی دارند، شما حتی می توانید اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی کنید. کارهایی مثل فروشگاه کالا،  فروش خدمات،. آموزش، مشاوره،. معرفی و دایرکتوری ها،. جستجوگر، شبکه اجتماعی،رسانه های اجتماعی موبایلی،سایت های انتشار ویدئو،منتشر کنندگان تبلیغات، فروش فایل و هزاران مورد دیگر که یک نفر میتواند در کسب و کار اینترنتی شما را موفق کند. البته مدل های کسب درآمد از هر یک از دسته های بالا با یکدیگر تفاوت دارد ولی بهرحال اکثر این دسته ها منبع اصلی درآمدشان مستقیما از طریق اینترنت می باشد. انشاا… در روزهای آتی در مورد هر یک از این قسمت ها مطالبی ارائه می کنیم تا در این روزها بتوانیم اندکی از فرصت هایمان استفاده کنیم.