فرهنگ علیه کرونا

اجرای مانور شهری «نترسیم، مراقب باشیم»، خرید دستکش، مایع ضدعفونی و ماسک برای کودکان کار و بدسرپرست و نصب بنر، توزیع پوستر و بروشور برای آگاهی‌رسانی به مردم، از جمله اقداماتی است که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تاکنون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام داده است.

 

فرهنگ علیه کرونا

اجرای مانور شهری «نترسیم، مراقب باشیم»، خرید دستکش، مایع ضدعفونی و ماسک برای کودکان کار و بدسرپرست و نصب بنر، توزیع پوستر و بروشور برای آگاهی‌رسانی به مردم، از جمله اقداماتی است که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تاکنون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام داده است.

محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان دربارۀ اقدامات این سازمان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل شهردار اصفهان برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نظارت کامل بر رعایت اصول بهداشتی توسط همکاران و مراجعین از جمله سنجش تب همکاران در هنگام ورود و خروج به محل کار و ارائه محلول‌های ضدعفونی کننده در دستور کار قرار گرفت و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، موظف به انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی لازم شد.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل تصویبی جلسه کمیته بحران، همه برنامه‌های تجمعی و کلاس‌های مراکز سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز از سوم اسفندماه تا اطلاع ثانوی لغو و به همه مراکز، راهنما و دستورالعمل  مقابله و پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا  ابلاغ شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: در حال حاضر محتوای مقابله و پیشگیری و فایل آموزشی مدیریت استرس بحران توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به مراکز بهداشتی و شهرستان‌های استان و کشور نیز ارسال شده است.

عیدی، از اطلاع رسانی‌های فرهنگی و آموزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز خبر داد و گفت: طراحی و نصب ۴۰۰ بنر در گالری شهری، ارائه پوستر در خصوص مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ستاد اطلاع رسانی، نصب ۲۵۰۰ پوستر در مترو و اتوبوس های شهری، استفاده از ظرفیت اطلاع‌رسانی منطقه‌ای در قالب تبلیغات سازه‌های تک پایه و پایه بتونی و چاپ و ارسال ۹هزار سازه اطلاع رسانی ویژه تاکسی های شهری نیز توسط این سازمان انجام شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار پوستر و ۲۰ هزار بروشور نیز در اماکن عمومی، نهادها و ادارات توزیع شده، افزود: این پوسترها در شهرداری‌های مناطق ۱۵ گانه، مراکز فرهنگی، آموزشی و ورزشی وابسته به شهرداری اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان، مساجد شهر، مجموعه مسکونی های بزرگ، فروشگاه ها و … شهر اصفهان، مدارس نواحی  شش گانه، اصناف و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نصب شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان، اقدامات آموزشی و فرهنگی این سازمان در فضای مجازی  را نیز چنین شرح داد؛ طرح‌های تبلیغاتی با عنوان «نترسیم؛ مراقب باشیم»، ویدئوهای آموزشی، اینفوهای اطلاع رسانی و موشن گرافی در فضای مجازی منتشر شد که بازخورد بسیار خوبی داشت.

وی با بیان اینکه مانورهای شهری تاثیر زیادی در فرهنگسازی های بهداشتی دارد از اجرای طرح‌های تبلیغاتی «نترسیم، مراقب باشیم» در قالب مانور شهری جهت مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  در چند منطقه پرجمعیت شهر از جمله سی و سه پل، چهارباغ  و ارگ جهان نما خبر داد.

عیدی یادآور شد:  خرید دستکش، مایع ضدعفونی و ماسک برای کودکان کار و بدسرپرست، نصب طرح مقابله با کرونا بر روی دیوارهای بیمارستان عیسی بن مریم و حضور و مشارکت در جلسات هم فکری جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اقدامات اخیر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جهت مقابله با این ویروس بوده است.