قطعی برق غرب اصفهان خارج از اختیار استان است

تلاش مدیریت استان اصفهان در قانع کردن وزارت نیرو برای تنظیم و ابلاغ برنامه رسمی قطع برق ادامه دارد تا شاهد خاموشی های بدون اطلاع قبلی نباشیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اعمال محدودیت‌های بدون اطلاع برق در شهرستان‌های غرب اصفهان از سوی وزارت نیرو صورت می‌گیرد و استان در این زمینه اختیاری ندارد.

منصور شیشه فروش، شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به ناخرسندی مردم مناطق غرب اصفهان از خاموشی های مکرر برق اشاره و بیان کرد: تلاش مدیریت استان اصفهان در قانع کردن وزارت نیرو برای تنظیم و ابلاغ برنامه رسمی قطع برق ادامه دارد تا شاهد خاموشی های بدون اطلاع قبلی نباشیم. وی افزود: در جلسه اضطراری مدیریت بحران استان با نهادهای مرتبط مقرر شد اقدام لازم توسط دیسپچینگ برق کشوری و شرکت توانیر به منظور ابلاغ برنامه پیش از اعمال هرگونه محدودیت و قطعی برق در بخش های تجاری، کشاورزی و خانگی استان اصفهان صورت گیرد.

شیشه فروش ادامه داد: همچنین با هدف پیشگیری از وقوع حوادث، مقرر شد وزارت نیرو پیش از قطعی برق ناشی از فیدرهای سریع القطع و رله فرکانسی با تنظیم جداول ویژه؛ هماهنگی قبلی را در این موارد با مشترکان برق انجام دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پیشنهاد می شود برای رفع این موضوع وزارت نیرو مدیریت اعمال خاموشی و محدودیت برق را به استانها واگذار کند.
شیشه فروش خاطرنشان کرد: در ۲ هفته اخیر قطعی برق بدون اطلاع قبلی پیامدهای مختلفی از جمله محبوسی در آسانسور، اختلال ترافیکی در چهار راه‌ها، آسیب به وسایل الکترونیکی و برقی، خسارت به واحدهای تجاری، نانوایی، مواد غذایی، کشاورزی و شهرک‌های صنعتی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به ناخرسندی مردم مناطق غربی اصفهان از قطعی آب و آبرسانی سیار با وجود مجاورت ساکنان این شهرها با حوضه آبریز زاینده رود اشاره و بیان کرد: آب آشامیدنی بیشتر شهر و روستاهای این مناطق از چاه و چشمه تامین می شود که به دنبال افزایش دمای هوا و کاهش بارش ها، یا خشک شده و یا با ناترازی رو به رو شده است.
وی با بیان‌ اینکه منابع آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای اصفهان؛ سه مترمکعب بر ثانیه ناترازی دارد، افزود: اکنون ۳۲ نقطه شهری، ۳۵۶ روستا و ۴۲ نقطه عشایری استان اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود و ناترازی برق نیز سبب افت فشار آب در برخی محله‌های اصفهان، شاهین‌شهر، نجف آباد، زیار، شهرضا، خمینی‌شهر، اردستان، نایین، ورزنه، هرند، فلاورجان و برخوار شده است.