سهم ۳۹ درصدی سرنشینان از جان باختگان تصادفات اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۳۹ درصد از مجموع جانباختگان تصادفات برون شهری از ابتدای سال تاکنون سرنشینان خودرو ها بوده‌اند

سرهنگ علی مولوی در این خصوص اظهار داشت: برابر تجزیه و تحلیل‌های انجام شده تصادفات راه‌های برون شهری استان اصفهان ، متاسفانه از اول سال تاکنون ، سرنشینان خودروها ۳۹ درصد از سهم جان باختگان را در تصادفات به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: یکی از قوانین راهنمایی و رانندگی که هنوز هم خیلی از هموطنان عادت به رعایت آن نکرده‌اند بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو ها است. براساس قانون بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان جلو و عقب خودرو الزامی است ، این در حالی است که هنوز خیلی از رانندگان و سرنشینان به این موضوع اعتنایی ندارند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: برابر اعلام سازمان بهداشت جهانی در میان شاخص‌های توسعه‌ ایمنی راه، رفتار کاربران، قلب توسعه ایمنی راه به شمار می‌رود و استفاده از کمربند ایمنی مهم‌ترین رفتار محافظتی در رانندگی است. بر همین اساس، سازمان بهداشت جهانی در طبقه‌بندی عوامل خطر اصلی حمل‌ و نقل جاده‌ای، بستن کمربند ایمنی را از عوامل اصلی موثر بر کاهش شدت سوانح رانندگی بر شمرده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید بعضی از ما فقط برای جریمه نشدن توسط پلیس کمربند ایمنی را ببندیم ولی این را در نظر بگیریم که بستن کمربند تا حد زیادی شانس زنده ماندن ما و عزیزانمان را در تصادفات بالا می برد پس با عادت کردن به بستن کمربند ایمنی اطمینان خاطر و آرامش خود را در هنگام رانندگی افزایش دهیم.