مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

گردو غبار اصفهان را در حالت آماده باش قرار داد

مدیریت بحران استانداری اصفهان برای پیشگیری و کنترل اثرات گرد و غبار به دستگاه‌های ذی ربط اعلام آماده‌باش کرد.

به گزارش اخبار اصفهان به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استانداری اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: وزش باد در مناطق شمال و شرق استان و کویرهای هم مرز با استان‌های مجاور با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک و نفوذ به مناطق مرکزی، شمال شرق و شرق استان شده است.

منصور شیشه‌فروش افزود: خیزش گرد و غبار از این مناطق موجب کاهش میدان دید شد و این پدیده تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.
شیشه‌فروش اضافه کرد: گردوغبار و کاهش میدان دید از روز سه شنبه نهم مرداد شدت خواهد گرفت.
وی گفت: کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش میدان دید به علت خیزش کانون‌های فرسایش بادی درون و برون استانی است که باعث افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در شهرهای کاشان، آران وبیدگل،نایین چوپانان،بادرود، خورو بیابانک، اردستان، مهاباد، زواره، اصفهان، ورزنه،جرقویه، کوهپایه، سجزی، هرند و انارک خواهد شد. وی گفت: از اوایل هفته آینده مجددا توده هوای گرم تابستانی در سطح استان تقویت و تا پایان هفته استقرار خواهد داشت.

شیشه‌فروش اظهار کرد: طی روز جاری دمای بیشینه ۲۴ شهرستان استان اصفهان بالای ۴۰ درجه ثبت شده است.
به گفته وی خورو بیابانک و چوپانان با ۴۶ درجه بیشترین دما را در بین شهرستان‌های استان اصفهان داشته و دمای شهر اصفهان دیروز ۴۴ درجه و طی پنج دهه گذشته بی سابقه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر ممنوعیت هر اقدامی که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده ها شود از جمله فعالیت های خاکبرداری ، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز ، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک وگچ تاکید کرد و گفت: کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده با نظارت محیط زیست و همکاری اداره صمت از مواردی‌ است که باید به جدیت پیگیری شود.
وی افزود: رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک بخصوص برای افراد آسیب پذیر و بیماران، رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ها بخصوص در شرق استان به لحاظ کاهش شعاع دید از مواردی است که برای شهروندان توصیه می‌شود.