سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان:

ساعت بازدید از بناهای تاریخی اصفهان افزایش می‌یابد

به دلیل گرمای شدید هوا و به‌منظور آسایش گردشگران در بازدید از بناهای تاریخی تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان، ساعات بازدید از این آثار افزایش می یابد.

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: به دلیل گرمای شدید هوا و به‌منظور آسایش گردشگران در بازدید از بناهای تاریخی تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان، ساعات بازدید از این آثار افزایش می یابد.

شهرام امیری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با هماهنگی وزیر میراث فرهنگی، امکان جذب ۲۰ نفر نیروی جدید برای حضور در مجموعه‌های تاریخی و گردشگری پهنه استان فراهم آمده است تا به این واسطه گردشگران در تابستان گرم امسال، فرصت بازدید از اماکن تاریخی را در ساعت‌های خنک‌تری از شبانه روز داشته باشند.
وی گفت: بودجه جذب نیرو تامین شده و با این افزایش نیرو، بازدید از مکان‌های تاریخی بویژه مکان‌های شاخص تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تا ساعت هشت شب امکان پذیر می‌شود. به گفته سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، این طرح از اواخر مرداد و اوایل شهریور عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در استان اصفهان ۳۰ بنای تاریخی قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد که عمده آنها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یکهزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی یکی از قطب‌های گردشگری ایران است.