لزوم توجه موسسات به تربیت نسل قرآنی برتر/از فعالان قرآنی در آموزش‌وپرورش بهره بگیرید

باید در موسسات قرآنی افرادی به عنوان مربی حضور یابند که از هر نظر قوی باشند زیرا با حضور این افراد، قرآن‌آموزان خوبی نیز تربیت می‌شوند که انگیزه حضور در مسابقات را دارند.

قاری برتر قرآن کریم در سطح ملی گفت: موسسات قرآنی باید برای تربیت نسلی با کیفیت و برتر که آمادگی حضور در رقابت‌ها را دارند تلاش کنند.

به گزارش اخبار اصفهان از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، معصومه صحرایی در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان با اشاره به تاثیز برگزاری مسابقات قرآن در رونق جامعه قرآنی اظهار کرد: وقتی بستر برگزاری مسابقات قرآن فراهم باشد و تبلیغات مناسبی در این راستا انجام شود، زمینه حضور بسیاری از فعالان قرآنی که علاقه‌مند به شرکت هستند اما اطلاعات کافی ندارند فراهم می‌شود.

وی افزود: از طرف دیگر این مسابقات باعث انگیزه بیشتر برای کسانی می‌شود که در دوره‌های مختلف آن شرکت کرده‌اند چراکه حضور در رقابت‌ها نیازمند تلاش بیشتر و قرار گرفتن در مسیر قرآن است.
قاری برتر قرآن کریم در سطح ملی با اشاره به سطح کیفی مسابقات اوقاف عنوان کرد: همواره سعی بر این است که مسابقات قرآن اوقاف با کیفیت بالایی برگزار شود و شرکت‌کنندگان در رقابت‌‌‌‌ها باید از این فرصت استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تبلیغات در حوزه قرآن بیان کرد: به منظور افزایش حضور مردم و جامعه قرآنی در فضای مسابقات، لازم است که برخی تبلیغات مخیطی در سطح شهر قرار گیرد به طوری که ساختار این تبلیغات برای جذب جوانان مفید باشد.
صحرایی ادامه داد: افراد موفق در زمینه حفظ و قرائت قرآن می‌توانند در طول سال تحصیلی در مدارس حضور یافته و با ارائه تجربیات و مهارت خود در مقابل دانش‌آموزان، آنها را به حضور در محافل قرآنی تشویق کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه نهادهای فرهنگی اطلاع‌رسانی است، گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه مسابقات قرآن اهمیت زیادی دارد و لازم است که نهادهای فرهنگی و جامعه قرآنی افراد علاقه‌مند به حضور در رقابت‌ها را از کم و کیف برگزاری مسابقات آگاه کنند.

قاری برتر قرآن کریم در سطح ملی با اشاره به نقش موسسات قرآنی در ارتقا کیفیت مسابقات تصریح کرد: موسسات قرآنی در اصفهان باید به گونه‌ای به تربیت نیروهای قرآنی بپردازند که از همان ابتدا افزایش کیفیت قرآن‌آموزان مدنظر باشد؛ علی‌رغم اهمیت این موضوع برخی موسسات به ویژه در رشته حفظ به صورت تک‌بعدی عمل کرده و از دیگر عوامل اثرگذار در رشد کیفی یک حافظ غافل هستند.

وی افزود: این باعث می‌شود که افراد تربیت شده در این موسسات آمادگی کافی برای حضور در مسابقات نداشته باشند و در نتیجه انگیزه حضور در رقابت‌ها را از دست بدهند. صحرایی تاکید کرد: باید در موسسات قرآنی افرادی به عنوان مربی حضور یابند که از هر نظر قوی باشند زیرا با حضور این افراد، قرآن‌آموزان خوبی نیز تربیت می‌شوند که انگیزه حضور در مسابقات را دارند.

وی در ارتباط با تاثیر حضور رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مسابقات قرآن کریم اوقاف بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه که بسیاری از جوانان تحت تاثیر تبلیغات سوء به گریز از مباحث دینی روی آورده‌اند، توجه به رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مسابقات قرآن بسیار موثر است چراکه آنها می‌توانند در هم‌سن و سالان خود تاثیر مثبت بگذارند.

کمیته اطلاع‌رسانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اصفهان – مرحله شهرستانی (اصفهان)