شرایط فعلی جامعه نیازمند توجه به رویدادهای قرآنی است

نهادهای فرهنگی باید تا جایی که می‌توانند از برگزاری چنین رویدادهای قرآنی حمایت کنند تا شاهد جذب افراد بیشتری در این رقابت‌ها باشیم؛ همه دستگاه‌ها می‌توانند با برگزاری مسابقات قرآنی به انس جامعه با این کتاب الهی کمک کنند.

داور حسن حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در چهل‌وهفتمین مسابقات اوقاف شهرستان اصفهان گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه، باید برای افزایش استقبال عمومی از مسابقات قرآنی تلاش کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مولود حقیقتی در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم در دو مرحله طرح بسیار خوبی است چراکه در مرحله مقدماتی برخی شرکت‌کنندگان که هنوز آمادگی شرکت در رقابت‌ها را ندارند، از دور مسابقات کنار رفته و مرحله دوم با کیفیت بالاتری برگزار می‌شود و در زمان هم صرفه‌جویی می‌شود.وی افزود: شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی ارزیابی شده با توجه به ایرادات موجود، توجیه شده و برای آمادگی بیشتر در مرحله بعد تلاش می‌کنند.

داور حسن حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در چهل‌وهفتمین مسابقات اوقاف شهرستان اصفهان در ارتباط با کیفیت برگزاری مسابقات عنوان کرد: فضای بسیار متناسبی برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده و بهترین شرایط برای رقابت‌ها ایجاد شده است؛ برنامه‌زمانی ارائه شده به صورتی است که از اتلاف وقت حافظان جلوگیری می‌شود و همه کادر نهایت تلاش خود را برای برگزاری بهتر مسابقات به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به سطح رقابت‌ها عنوان کرد: شرکت‌کنندگانی که برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کنند نیاز به توجیه بیشتری پیش از آزمون دارند تا از کیفیت و سطح رقابت‌ها آگاه شوند؛ حضور آنها در این مرحله بسیار مفید بوده و به کسب تجربه کمک می‌کند اما با توجه به سطح بالای مسابقات اوقاف، لازم است که با آمادگی بیشتر در مسابقات حضور یابند.
حقیقتی افزود: سایر شرکت‌کنندگان با این شرایط آشنا بوده که این سبب نزدیک بودن نتایج به یکدیگر از نظر حسن حفظ و حسن تلاوت شده است.
وی با بیان اینکه حضور نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال از نقاط مثبت این دوره از مسابقات است، گفت: نوجوانان قرآنی با انگیزه بیشتری در مسابقات شرکت می‌کنند و حضور آنها در این رقابت‌ها بسیار مفید است.

داور حسن حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در چهل‌وهفتمین مسابقات اوقاف شهرستان اصفهان با اشاره به راهکارهای افزایش استقبال از مسابقات قرآنی بیان کرد: برخی از رتبه‌های برتر در رشته‌های مختلف همواره افراد ثابتی بوده که از سطح بالایی برخوردار هستند و این تکرار مداوم افراد در رتبه‌های برتر، انگیزه حضور در رقابت‌ها را از سایر شرکت‌کنندگان می‌گیرد؛ اگر تدبیری اندیشیده شود تا افراد برتر یک رشته امکان حضور پیوسته در مسابقات را نداشته باشند، انگیزه در سایرین افزایش یافته و شاهد استقبال بیشتر آنها در مسابقات خواهیم بود.
وی افزود: نهادهای قرآنی باید با برگزاری کلاس‌های تثبیت با رویکرد ارتقا کیفیت قرآن‌آموزان به حضور آنها در مسابقات کمک کنند؛ از طرفی برخی موسسات تنها بر یک بعد تمرکز کرده و از ابعاد دیگری مثل مفاهیم، حسن تلاوت و غیره که در مسابقات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد غفلت می‌کنند درحالی که تمام این موارد در کنار هم به پیشرفت و رتبه‌آوری یک فرد کمک می‌کند.

حقیقتی ادامه داد: اگر بتوان سطح مسابقات را پایین‌تر آورد و اجزای رقابت را با افزایش تعداد رشته‌ها کاهش داد، قطعا استقبال بیشتری از رقابت‌ها خواهد شد؛ به عنوان مثال برگزاری رقابت برای حفظ یک جزء یا حتی یک سوره به حضور بیشتر عوام در مسابقات کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات به انس بیشتر مردم با قرآن کمک می‌کند، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی باعث می‌شود که تلاوت، حفظ و محافل قرآنی به فراموشی سپرده نشود و با توجه به شرایط فعلی جامعه، باید برای افزایش استقبال عمومی از این مسابقات تلاش کرد.

داور حسن حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در چهل‌وهفتمین مسابقات اوقاف شهرستان اصفهان تاکید کرد: نهادهای فرهنگی باید تا جایی که می‌توانند از برگزاری چنین رویدادهای قرآنی حمایت کنند تا شاهد جذب افراد بیشتری در این رقابت‌ها باشیم؛ همه دستگاه‌ها می‌توانند با برگزاری مسابقات قرآنی به انس جامعه با این کتاب الهی کمک کنند.

کمیته اطلاع‌رسانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اصفهان – مرحله شهرستانی (اصفهان)