توصیه یک مادر قرآنی:

با دادن هدیه کودکان را به قرآن جذب کنید

باید با انجام تبلیغات بیشتر برای افزایش مشارکت در مسابقات قرآن تلاش کرد؛ افزایش تبلیغات محیطی در سطح شهرستان اصفهان می‌تواند در این راستا موثر باشد.

حافظ ۱۰ جزء قرآن کریم گفت: دادن هدیه به کودکانی که با پدر و مادر خود در مسابقات حضور یافته‌اند در گرایش آنها به سمت قرآن تاثیر دارد.

به گزارش اخبار اصفهان از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، منیره سادات حسینی در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: نظم و برنامه‌ریزی در مسابقات امسال بیش از دوره‌های گذشته به چشم می‌خورد و زمان‌بندی انجام شده سبب شد تا کمترین اتلاف وقت برای حافظان رخ ندهد.

وی افزود: برخورد عوامل اجرایی مسابقات و داوران نیز با شرکت‌کنندگان بسیار خوب بود که این قابل تقدیر است.
حافظ ۱۰ جزء قرآن کریم در ارتباط با آثار برگزاری مسابقات حفظ در دو مرحله عنوان کرد: برگزاری دو مرحله‌ای مسابقات حفظ که در این دوره اتفاق افتاد موجب افزایش تلاش شرکت‌کنندگان و در نتیجه آمادگی بیشتر آنها برای حضور در رقابت‌ها شده است.

وی با اشاره به انتخاب مقبره علامه مجلسی به عنوان محل برگزاری مسابقات شهرستانی بیان کرد: مکان برگزاری مسابقات در نقطه‌ای از شهرستان اصفهان قرار دارد که دسترسی افراد از هر ناحیه به آن راحت است و می‌توانند در زمان مقرر حاضر شوند.
حسینی با تاکید بر اهمیت تبلیغات در این حوزه تصریح کرد: باید با انجام تبلیغات بیشتر برای افزایش مشارکت در مسابقات قرآن تلاش کرد؛ افزایش تبلیغات محیطی در سطح شهرستان اصفهان می‌تواند در این راستا موثر باشد.

وی با بیان اینکه همیشه مسابقات را با حضور فرزندانم شرکت می‌کنم، گفت: اگر هدایایی برای کودکانی که با پدر و مادر خود در فضای مسابقات حضور یافته‌اند در نظر گرفته شود، این رویداد در ذهن آنها ثبت شده و به گرایش آنها به سمت قرآن تاثیر دارد.

حافظ ۱۰ جزء قرآن کریم افزود: این هدیه شاید از نظر قیمتی ارزش چندانی نداشته باشد اما بارها دیده‌ام که چه تاثیری در تمایل کودکان به امور قرآنی دارد؛ کودکان و نوجوانان نیاز به تشویق دارند تا رغبت آنها به شرکت در محافل قرآنی افزایش یابد.

حسینی با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در گسترش فرهنگ قرآنی عنوان کرد: نهادهای فرهنگی باید دید وسیع‌تری نسبت به جامعه قرآنی داشته و اهمیت بیشتری به آنها بدهند؛ این نهادها می‌توانند مسابقاتی عمومی با انواع رده سنی برگزار کنند تا در قرآنی شدن جامعه سهیم باشند.