فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان خبرداد؛

کشف ۴۹ تُن چوب و زغال جنگلی در اصفهان

طی چهار ماه نخست سال جاری ۱۲ نفر متخلف و به طور عمده قاچاقچی چوب دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و در همین رابطه ۱۳ خودرو توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در ۴۲ عملیات ۲۳ تُن زغال و ۲۶ تُن چوب جنگلی شامل بلوط و تاغ توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ صادقی افزود: طی چهار ماه نخست سال جاری ۱۲ نفر متخلف و به طور عمده قاچاقچی چوب دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و در همین رابطه ۱۳ خودرو توقیف شد.
وی همچنین اعلام کرد، از ابتدای سال تاکنون ۱۹ حادثه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی در سمیرم، خوانسار، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، دهاقان و تیران و کَروَن رخ داد و بر اثر آن ۱۳۸ هکتار از مراتع استان در آتش سوخت و آسیب دید.

سرهنگ صادقی بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، درختان و جنگل‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و عام المنفعه تاکید کرد و از هم‌وطنان خواست که هر گونه آسیب و تخریب و یا تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره‌گیری ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و همچنین از طریق سامانه اینترنتی پنجره واحد زمین گزارش کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان همچنین گفت: طی چهار ماه نخست امسال ۲۷۹ فقره پرونده برای تخریب و تصرف مراتع و عرصه‌های طبیعی استان تشکیل شده است.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه ۳۸ حکم قضائی برای رفع تصرف عرصه‌های منابع طبیعی طی چهار ماه ابتدای امسال اجرا شد، افزود: افزون بر ۴۴ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی از ید متصرفان خارج و آزادسازی شد که این اراضی به صورت پراکنده و در سراسر استان تصرف شده بود.