شورای نگهبان بر وظیفه خطیر نظارت بر انتخابات اهتمام ورزید

نظارت بر انتخابات با بهره‌گیری از بالاترین امکانات فنی (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و بهره‌مندی از دانش متخصصین و اساتید دانشگاهی کشور، انجام گرفت.

نظارت بر انتخابات با بهره‌گیری از بالاترین امکانات فنی (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و بهره‌مندی از دانش متخصصین و اساتید دانشگاهی کشور، انجام گرفت.
عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان با تاکید بر این مهم گفت : شورای نگهبان که از سرمایه پایان‌ناپذیر انسان‌های متعهد، متدین و بصیر به عنوان شبکه نظارت بهره می‌برد، در قالب «مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی» متشکل از ۲۵۰ هزار ناظر، ناظر مسئول و سرناظر، از آرای مردم به عنوان امانت، صیانت و مراقبت می‎‌نماید.

دکتر محمدحسن صادقی‌مقدم عضو افزود: این نظارت که با بهره‌گیری از بالاترین امکانات فنی (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و بهره‌مندی از دانش متخصصین و اساتید دانشگاهی کشور، انجام می‌گیرد به نحو مؤثری کلیه مکان‌های رأی‌گیری در بیش از ۵۸ هزار شعبه اخذ رأی در اقصی نقاط کشور از روستا‌ها و شهر‌ها اعم از شعب ثابت و سیار و همچنین مسیر‌های انتقال اطلاعات، مراکز تجمیع نتایج در شهرها، استان‌ها و ستاد وزارت کشور را تحت نظارت ناظران و همچنین رصد‌های فنی خود قرار داده است.
وی متذکر شد: در این دوره نیز شورای نگهبان با هماهنگی کامل با همکاران در وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های کل کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی نیروی انتظامی، صدا و سیما و ثبت احوال و سایر نهاد‌های کشور و مردم انقلابی و دارای احساس مسؤولیت بر وظیفه خطیر نظارت بر انتخابات اهتمام ورزید.

دکتر صادقی‌مقدم خاطر نشان کرد : بنده به عنوان معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از کلیه نهاد‌های کشور تقدیر و تشکر داشته و قدردانی می‌نمایم و از کلیه همکاران در ستاد شورای نگهبان و استان‌ها و هیأت‌های نظارت استانی و شهرستانی، رؤسای محترم دادگستری، دادستان‌های محترم، استانداران محترم و معاونین استاندار و کلیه مقامات استانی، ادارات کل اطلاعات، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور، نیروی انتظامی و صداوسیما و سایر مدیران و مجریان انتخابات تقدیر و تشکر می‌نمایم و برای کلیه ناظرین از خدای متعال توفیق و سربلندی خواستارم.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: یاد و خاطره امام (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای ترور و شهدای امنیت و سلامت و مدافعان حرم، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای پرواز اردیبهشت به ویژه خادم الرضا آیت‌الله دکتر رئیسی را گرامی می‌دارم و برای سلامتی و سربلندی و عزت و اقتدار رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی دست دعا به محضر پروردگار عالم بلند می‌کنم.
مردم شریف و بصیر و نجیب ایران اسلامی در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیر ماه، از انتخابات متعدد مرحله اول مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین انتخابات مرحله اول چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه سال ۱۴۰۳ و پانزدهم تیر (مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری) سربلند بیرون آمدند.
مردم بزرگ ایران در حالی در انتخابات ریاست جمهوری پرشور ظاهر شدند که پس از شهادت رئیس‌جمهور پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، در اجرای اصل ۱۳۱ قانون اساسی در کمتر از ۵۰ روز رئیس جمهور جدید خود را برگزیدند.
بدون شک این برگ زرین در این مقطع تاریخ انقلاب اسلامی مرهون رهنمود‌های مقام معظم رهبری دام ظله و هوشمندی و بصیرت مردم انقلابی و متدین ایران است.