افزایش کیفیت رقابت‌ها با برگزاری دو مرحله‌ای مسابقات حفظ قرآن کریم

برگزاری مسابقات حفظ در دو مرحله باعث ایجاد رقابت بیشتر بین شرکت‌کنندگان در مرحله دوم می‌شود و افرادی که مهارت بیشتری دارند می‌تواند در مرحله دوم خود را محک زده و برای حضور در مرحله استانی تلاش کنند.

شرکت‌کننده در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم گفت: برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم در دو مرحله افزایش کیفیت رقابت‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش اخبار اصفهان از روابط عمومی ادراه‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، نفیسه مصور در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان اصفهان اظهار کرد: برگزاری مسابقات حفظ در دو مرحله باعث ایجاد رقابت بیشتر بین شرکت‌کنندگان در مرحله دوم می‌شود و افرادی که مهارت بیشتری دارند می‌تواند در مرحله دوم خود را محک زده و برای حضور در مرحله استانی تلاش کنند.

وی با اشاره به کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد: اطلاع‌رسانی در ارتباط با نحوه برگزاری مسابقات به خوبی انجام شد؛ برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری رقابت‌ها، اعلام زمان حضور شرکت‌کنندگان توسط خود آنها و ارسال پیامک‌های یادآوری از نکات مثبت این دوره است.

شرکت‌کننده در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در ارتباط با استقبال از مسابقات بیان کرد: در این دوره دیده می‌شود که تعداد بسیاری از افراد حائز شرایط در مسابقات شرکت‌ کرده‌اند و این نشان‌دهنده استقبال از این دوره از مسابقات است.

وی افزود: در محافل قرآنی، افرادی که در یک مسیر حرکت می‌کنند در کنار همسالان خود قرار می‌گیرند و حضور در این محافل می‌تواند افزایش انگیزه برای شرکت در مسابقات قرآنی را به دنبال داشته باشد.

مصور تصریح کرد: حافظان و قاریان قرآن سعی می‌کنند تا علاوه‌بر استفاده از برکات معنوی آن، کیفیت عملکردشان را ارتقا داده تا بتوانند با شرکت در مسابقات خود را محک بزنند و این در تشخیص میزان پیشرفت آنها موثر است؛ نهادها و موسسات قرآنی نیز باید با اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر برای افزایش جمعیت فعالان قرآنی تلاش کنند؛ این می‌تواند به افزایش کیفیت رقابت‌ها کمک کند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در گسترش جامعه قرآنی عنوان کرد: تربیت جامعه قرآنی بالای ۱۸ سال در دانشگاه‌ها رقم می‌خورد و لازم است که دانشگاه‌ها برای برگزاری محافل و کلاس‌های قرآنی برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند؛ این درحالی است که فعالیت قرآنی در دانشگاه‌ها بسیار محدود بوده و تنها افرادی که پیش از ورود به آن در این عرصه فعال بوده‌اند، به مسیر خود ادامه می‌دهند.

شرکت‌کننده در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم تاکید کرد: لازم است که استعدادیابی جدیدی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها انجام گیرد تا زمینه حضور برای افراد علاقه‌مند به این عرصه فراهم شود.