مالیات خود را در مدرسه سازی مصرف کنیم

مصوبه اخیر هیئت وزیران دولت سیزدهم مبنی بر امکان تعیین محل هزینه‌کرد مالیات‌ از سوی مالیات دهندگان اقدام بسیار مثبتی است. این مصوبه در راستای اعتمادآفرینی در میان مردم در زمینه مالیاتی و ایجاد انگیزه برای مودیان به منظور پرداخت مالیات صورت گرفته است.

مالیات دهندگان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ می توانند پروژه زیرساختی خود را برای حمایت مالی با مالیات پرداختی انتخاب کنند.

به گزارش اخبار اصفهان از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، ناصر فتحی مدیرکل این اداره گفت: مصوبه اخیر هیئت وزیران دولت سیزدهم مبنی بر امکان تعیین محل هزینه‌کرد مالیات‌ از سوی مالیات دهندگان اقدام بسیار مثبتی است. این مصوبه در راستای اعتمادآفرینی در میان مردم در زمینه مالیاتی و ایجاد انگیزه برای مودیان به منظور پرداخت مالیات صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در پاسخ به سوال معمول مردم در مورد اینکه مالیات کجا مصرف شود؟ گفت: رویکرد جدید به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ اجازه می‌دهد؛ پروژه زیرساختی مورد نظر خود را برای حمایت مالی با مالیات پرداختی همان مودی انتخاب کنند. فتحی افزود؛ این راهبرد جدید در حکمرانی مردم در نظام مالیاتی است و امکان تخصیص دقیق منابع مالیاتی مودی به پروژه انتخابی وی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به این نکته که در این روش، مالیات‌دهندگان می توانند در اموری مانند ساخت مدرسه، بیمارستان، اماکن ورزشی، پل و… مشارکت داشته باشند ضمن دعوت به مشارکت در ساخت مدارس گفت: امیدواریم مودیان عزیز مشمول تبصره ماده ۱۰۰ با مشارکت در ساخت مدرسه و شرکت در این امر مقدس در یکی از عالی ترین جلوه های نیکوکاری شرکت نمایند.