گوشت تنظیم بازار بیش از میزان مصرف موجود است

استمرار در عرضه و قیمت یکی از موفقیت های وزارت جهاد در حوزه تنظیم بازار است که منجر به کاهش قیمت و ایجاد رقابت در بازار شده است‌.

برنج با قیمت هر کیلو گرم ۳۵ هزار تومان، شکر ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت قرمز منجمد (میانگین) ۳۰۰ هزار تومان و گوشت مرغ منجمد ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان به هیئت های مذهبی عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، در مورد تخصیص سهمیه تنظیم بازار اقلام و کالاهای ضروری ویژه محرم برای هیئت های مذهبی گفت: این کالاها شامل برنج، گوشت قرمز و شکر است. جبرئیل برادری با اشاره به سهمیه اقلام تنظیم بازار ویژه هیئت های مذهبی گفت: این اقلام شامل ۷۵۰ تن گوشت قرمز، ۲۶۵۰ تن گوشت مرغ، ۳۲۰۵ تن برنج و ۱۴۰۰ تن شکر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به نحوه توزیع این محصولات بین هیئت های مذهبی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور توزیع مناسب و بهینه این اقلام مقرر شده است توزیع این کالاها با معرفی نامه امور مساجد و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی در سطح شهر تهران و مباشرین در سطح شهرستان صورت گیرد.
برادری تصریح کرد: هئیت های مذهبی می‌توانند با در دست داشتن معرفی نامه به سردخانه‌های تهرانپارس و هشت شهریور برای دریافت گوشت قرمز منجمد و مباشرین سازمان تبلیغات و امور مساجد برای دریافت برنج و شکر مراجعه کنند.

برادری در خصوص قیمت این کالاها گفت: برنج با قیمت هر کیلو گرم ۳۵ هزار تومان، شکر ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت قرمز منجمد (میانگین) ۳۰۰ هزار تومان و گوشت مرغ منجمد ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در این طرح عرضه خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توزیع این اقلام تا آخر ماه صفر ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با این توزیع مناسب آن در راستای رفع نیاز هیأت‌های مذهبی و برپایی مجالس سیدالشهدا (ع) قدمی برداشته باشیم.

همچنین رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: بنابر آمار میزان عرضه گوشت های تنظیم بازار اعم از منجمد و گرم وارداتی نسبت به تقاضا ۱۷ درصد افزایش داشته است.
منصور پوریان  در گفت و گو با خبر آنلاین متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام سبک با وزن بالای ۴۵ کیلو در سطح کشور را ۲۷۵ تا ۲۸۵ هزار تومان اعلام کرد.

خبرآنلاین،  به نقل از وی  نوشت: در آستانه محرم، گوشت منجمد وارداتی به وفور موجود است و همواره در سطح گسترده توزیع می شود. رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه مقادیر زیادی گوشت در گمرکات کشور وجود دارد افزود: با توجه به روند مستمر واردات از ذخایر مناسبی در بخش گوشت گوساله و گوسفند برخوردار هستیم.

به گفته  پوریان بنابر آمار ۴.۵ تا ۵ میلیون راس دام سبک و ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارراس دام سنگین آماده کشتار داریم که حداکثر تا پایان فصل تابستان باید کشتار شوند. وی  از توزیع روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم وارداتی با نرخ مصوب تنظیم بازار خبر داد و گفت: استمرار در عرضه و قیمت یکی از موفقیت های وزارت جهاد در حوزه تنظیم بازار است که منجر به کاهش قیمت و ایجاد رقابت در بازار شده است‌.