برنامه سوگواره ی حسینی در محوطه شهرداری منطقه ۷ 

موکب پذیرایی و چایخانه امام رضا (ع) در ورودی منطقه نیز برپا شده است و در طول برگزاری مراسم عزاداری، پذیرای شهروندان عزیز خواهد بود.

با فرارسیدن ماه محرم، تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر و محلات این منطقه اندیشیده شده و هویت‌بخشی به سیمای بصری منطقه با توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه‌های متعالی عاشورا انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در این رابطه گفت: محلات و معابر شهر این روزها رنگ‌و‌بوی محرم به خود گرفته و مراکز فرهنگی منطقه ۷ اصفهان با سیاه‌پوشی آماده برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورای حسینی شده است.

مهدی سلطان‌آقایی با اشاره به برنامه‌های دهه اول محرم در منطقه ۷ شهرداری اصفهان افزود: فضاسازی و سیاه‌پوشی مراکز فرهنگی انجام شده است و مساعدت به هیئت‌های مذهبی منطقه ۷ نیز انجام می‌شود، همچنین شهرداری با هدف حفاظت از محیط زیست، اقلام پرمصرف بهینه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، به جای لیوان‌های یک‌بار مصرف، نیم‌لیوان‌های شیشه ای برای پذیرایی چایی در اختیار هیئات قرار می‌گیرد تا موجب آلودگی محیط زیست نشود.

وی با بیان اینکه برنامه سوگواره ی حسینی در دهه اول هرروز از ساعت ۶:۱۵ تا ۷:۰۰ در محوطه شهرداری این منطقه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم ویژه کارکنان شهرداری و مجموعه‌های اداری اطراف بزرگراه چمران است و همچنین شهروندان و سایر افراد خارج مجموعه نیز می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ورودی و ساختمان شهرداری منطقه با کتیبه‌‎های مشکی آذین‌بندی شده است، ادامه داد: موکب پذیرایی و چایخانه امام رضا (ع) در ورودی منطقه نیز برپا شده است و در طول برگزاری مراسم عزاداری، پذیرای شهروندان عزیز خواهد بود.