رئیس کمیسیون خانواده شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

عزم جدی اصفهان برای شهر خورشیدی

با توجه به اینکه نیروگاه‌های خورشیدی تحقق‌پذیرترین روش تولید انرژی در شهر اصفهان است، استفاده از این انرژی‌ها می‌تواند به محیط زیست کمک کند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شاهد عزم جدی مدیریت شهری این کلان‌شهر برای تحقق استفاده از انرژی خورشید و تحقق شهر خورشیدی هستیم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در شهرها اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه‌های خورشیدی تحقق‌پذیرترین روش تولید انرژی در شهر اصفهان است، استفاده از این انرژی‌ها می‌تواند به محیط زیست کمک کند. وی افزود: رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر اصفهان و کمک به سلامت کل شهروندان از طریق استفاده از انرژی‌های خورشیدی امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری، برق مورد نیاز شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ باید از طریق انرژی‌های خورشیدی تولید و تأمین شود، گفت: سالانه برنامه‌ریزی لازم برای تحقق‌پذیری درصدی از این هدف در برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده است و به‌عنوان شاخص پایش می‌شود، همچنین پس از پایش در سال ۱۴۱۰ تمام برق مورد استفاده در ساختمان‌ها و مراکز مورد استفاده شهرداری از نیروگاه‌های نصب شده در ساختمان‌‎ها تأمین می‌شود.

کلاهدوزان با اشاره به استفاده از ساختمان‌های پایدار و لایحه مربوط به آن گفت: ساختمان‌های پایدار، دوستدار محیط زیست بوده و یکی از مؤلفه‌های آن استفاده از انرژی خورشیدی است؛ در این راستا به ساختمان‌هایی که در گروه‌های «ج» و «د» قرار دارند، در بخش عوارض مسکونی تخفیف‌های خوبی داده می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای استفاده تمام شهروندان در منازل و مکان‌های تولیدی از انرژی‌های خورشیدی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند به این اقدام از منظر اقتصادی نیز توجه کنند، زیرا با هماهنگی اداره برق، شبکه می‌تواند از این برق استفاده کند و تولید اضافه را بفروشد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای تحقق استفاده از انرژی خورشیدی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: این مورد در شهرداری این کلان‌شهر تحقق پیدا کرده و در میان شهروندان نیز از طریق ایجاد گفتمان و فراهم‌کردن زیرساخت‌های تسهیلگری تا حدودی محقق شده است.