۶ وسیله شهربازی در اصفهان پلمپ شد

۲ مساله که درباره خانه‌های بازی و مهدهای کودک وجود دارد این است که برخی از تجهیزات بازی را از تولیدکنندگان استاندارد تهیه نمی‌کنند و دوم اینکه مباحث استاندارد در نصب و جاگذاری برخی از وسائل بازی رعایت نمی‌شود.

کارشناس تجهیزات شهربازی و مراکز تفریحی اداره کل استاندارد اصفهان از پلمب ۶ وسیله و تجهیز شهربازی در کلانشهر اصفهان بدلیل نداشتن تاییدیه در سه ماه نخست امسال خبر داد.
حسین پوری‌رحیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تجهیزات، تاییدیه اولیه استاندارد نداشتند یا تاریخ بازرسی آنها تمام شده و مالکان برای تمدید اقدام نکرده بودند. وی ادامه داد: ۱۶ اخطاریه حقوقی نیز برای تجهیزات خانه‌های بازی، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی در سه ماه نخست امسال در استان اصفهان صادر شد که ۱۰ اخطاریه مربوط به خانه‌های بازی است.

پوری‌رحیم خاطرنشان کرد: واحدهایی که اخطاریه استاندارد دریافت کردند باید تا پایان تیر ماه جاری برای رفع معایب موجود اقدام کنند در غیر این‌صورت تجهیز آنها پلمب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بازرسی از شهربازی‌ها و مراکز تفریحی استان اصفهان در تابستان نیز با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: شهربازی‌ها باید گواهی تاییدیه استاندارد تجهیزات را در ورودی مراکز خود نصب کنند تا برای مردم قابل رویت باشد.
این کارشناس افزود: برخی از محوطه‌های بازی کودکان در بوستان‌های اصفهان نیز برای تمدید تاییدیه یا اخذ مجوز استاندارد تجهیزات جدید اقدام نکرده اند که لازم است شهرداری در این زمینه بطور جدی اقدام کند.

کارشناس تجهیزات شهربازی و مراکز تفریحی اداره کل استاندارد اصفهان گفت: خانه‌های بازی در سال های اخیر در برخی از شهرها مانند اصفهان بطور گسترده ایجاد شده اند و باید برای ساماندهی آنها تدابیری اتخاذ شود.
پوری‌رحیم با بیان اینکه برخی از وسائل بازی موجود در خانه‌های بازی و مهدهای کودک مانند ترامپولین، سازه‌های بادی و استخر توپ مشمول استاندارد اجباری است، اضافه کرد: متصدیان واحدهای مذکور باید برای اخذ مجوز تاییدیه استاندارد این قبیل تجهیزات اقدام کنند.
وی ادامه داد: ۲ مساله که درباره خانه‌های بازی و مهدهای کودک وجود دارد این است که برخی از تجهیزات بازی را از تولیدکنندگان استاندارد تهیه نمی‌کنند و دوم اینکه مباحث استاندارد در نصب و جاگذاری برخی از وسائل بازی رعایت نمی‌شود. اصفهان دارای حدود ۹۰ مجموعه تفریحی شهربازی و پارک آبی است.