اخبار اصفهان؛

افزایش مشارکت ۵۰ درصدی مردم

ارتباطات مناسب و سازنده با دنیا برای رفع یا کاهش تحریم‌ها، افزایش سرمایه‌ گذاری خارجی برای تحقق رشد اقتصادی و اجرای قوانین به جای ایجاد قوانین جدید، از محورهای مطرح شده ای است که در اولویت برنامه‌های اقتصادی پزشکیان قرار دارد.

با افزایش حضور رای‌دهندگان در شعب اخذ رأی در سراسر کشور، مشارکت دور دوم انتخابات ۵۰ درصد بود
بنابر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بیش از دور اول آن بوده است چنانچه در دور دوم این میزان مشارکت به ۵۰ درصد رسید.
همچنین بنا بر اعلام این وزارتخانه در مرحله دوم انتخابات که روز جمعه ۱۵ تیر ماه برگزار شد، مسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در مقابل ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای جلیلی به پیروزی دست یابد و به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

آشنایی با رئیس جمهور منتخب کشورمان
مسعود پزشکیان متولد ۷ مهر ماه ۱۳۳۳ در مهاباد است، وی دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.
پزشکیان در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس)، یازدهم و دوازهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، نماینده مردم بوده است. وی همچنین به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت هشتم (اصلاحات) و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد.
بنابرآنچه ایسنا روایت می‌کند، مسعود پزشکیان پیشتر دو مرتبه برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم (سال ۱۳۹۲) و سیزدهم (سال ۱۴۰۰) نام نویسی کرده بود که در سال ۱۳۹۲ پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده، به نفع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیگر داوطلب نامزدی این انتخابات از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و در سال ۱۴۰۰ نیز از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد؛ پزشکیان برای سومین مرتبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ برای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد که در نهایت در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ نام او از سوی وزارت کشور به عنوان یکی از ۶ نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری معرفی شد.

شعار رئیس جمهور کشور؛ “برای ایران”
پزشکیان در جریان رقابت های انتخاباتی، با شعار «برای ایران» خود را «صدای بی‌صدایان» معرفی کرد و تلاش برای تحقق «حق» و «عدالت» و همچنین «وحدت و انسجام» در جامعه و اجرای احکام «برنامه هفتم پیشرفت» و «سیاست های ابلاغی رهبری» را مهمترین وعده اش اعلام کرد؛ وی همچنین در یکی از سخنرانی های تبلیغاتی خود اعلام کرد که « قول می‌دهم تا زمانی که زنده‌ام از حقوق مردم ایران، قومیت‌ها، جنسیت‌ها، انسان‌ها و همه با قدرت دفاع خواهم کرد. من نه وابسته پولم و نه وابسته پست و قدرت و فقط به مردم ایران وابسته‌ام و تا جان در بدن دارم در خدمت مردم خواهم بود».

ارتباطات مناسب و سازنده با دنیا برای رفع یا کاهش تحریم‌ها
ارتباطات مناسب و سازنده با دنیا برای رفع یا کاهش تحریم‌ها، افزایش سرمایه‌ گذاری خارجی برای تحقق رشد اقتصادی و اجرای قوانین به جای ایجاد قوانین جدید، از محورهای مطرح شده ای است که در اولویت برنامه‌های اقتصادی پزشکیان قرار دارد. از جمله برنامه های مطرح شده از سوی رئیس جمهور منتخب مردم در حوزه سیاست خارجی است می توان به حل مشکلات روابط خارجی، بهبود روابط با کشورها، عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با جهان از طریق رفع تحریم‌ها، ارتقای جایگاه و امنیت و اقتدار ایران در جهان، متوقف کردن موج مهاجرت، فراهم کردن زمینه بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن، و احیای صنعت گردشگری، ارتقای سطح فناوری افزایش تبادلات علمی با جهان اشاره کرد.