کنگره آمریکا و تصویب یک قانون عجیب علیه مردم فلسطین

با این همه، یکی از نکات مهم و قابل توجه در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه این است که اسرائیل نمی توانست این جنابات را مرتکب شود اگر دولت آمریکا به نحوی جدی از آن در ابعاد سیاسی و تسلیحاتی، حمایت نمی کرد. حمایتی که همچنان نیز ادامه دارد و به طور خاص دولت بایدن علی رغم برخی لفاظی های عوام فریبانه خود که سعی دارد خودش را از رژیم اشغالگر قدس فاصله بدهد، با این حال هنوز هم نسبت به ارسال مهمات و تسلیحات و البته کمک های مالی برای صهیونیست ها ادامه می دهد. با این همه، به تازگی شاهد وقوع یک تحول معنادار در صحنه معادلات سیاسی آمریکا بوده ایم. ماجرا این قرار است که کنگره آمریکا اقدام به تصویب ماده ای کرده که بر اساس آن، وزارت خارجه آمریکا باید از انتشار آمارهای مرتبط با شهدا و مجروحان فلسطینی در جریان جنگ غزه که توسط وزارت بهداشت فسلطین اعلام می شوند، خودداری کند. البته که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر در این رابطه موضع گیری کرده و تاکید نموده که آمارهای وزارت بهداشت فلسطین را اغراق شده می‌داند. موضع گیری که البته با انتقادات جدی از رئیس جمهور آمریکا نیز همراه شده است. وزارت بهداشت فلسطین سال هاست که به دلیل مواجهه با سیلی از حملات و تجاوزات صهیونیست ها به نوار غزه، اعتبار زیادی را از حیث دقیق بودن آمارهای اعلامی اش در عرصه بین المللی کسب کرده است. با این حال، اقدام اخیر کنگره آمریکا علیه مردم فلسطین در نوع خود با 2 پیام مهم همراه است. اولا، این اقدام بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه ادعاهای مقام های ارشد آمریکایی و سیاستمداران این کشور مبنی بر اینکه آمریکا اصلی‌ترین حامی دموکراسی و حقوق بشر در جهان است، متوهمانه می باشد. در حقیقت، آمریکایی ها عملا دروغ هایی زیبا را در مورد کشورشان به جهانیان می فروشند و از رهگذر همین دورغ ها سعی دارند به شیوه های پیدا و پنهان، تسلط خود بر ملت های اقصی نقاط جهان را تحکیم کنند. معادله ای که البته با وقوع رویدادهایی نظیر آنچه به تازگی در کنگره آمریکا شاهد بوده ایم، به راحتی افشا می شود. دوم اینکه به نظر می رسد که دولت بایدن و قانونگذاران آمریکایی برای فرار از سیلی از حملاتی که به آن ها در بحبوحه جنگ غزه به دلیل همدستیشان با صهیونیست ها می شود دست به تصویب قانون مذکور زده اند. البته که در این رابطه لابی های صهیونیستی نیز ایفای نقش جدی دارند. به بیان ساده تر، دولت آمریکا و قانونگذاران این کشور سعی داشته اند اصلِ کشتار هزاران نفر در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها را لاپوشانی کنند و آن را به انحراف بکشند و از این طریق برای خود فضای تنفس بخرند. موضوعی که آن هم یک شکست بزرگ برای حکمرانی آمریکایی و اعتبار متصور و ادعایی آن در صحنه بین المللی است.

با این همه، یکی از نکات مهم و قابل توجه در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه این است که اسرائیل نمی توانست این جنابات را مرتکب شود اگر دولت آمریکا به نحوی جدی از آن در ابعاد سیاسی و تسلیحاتی، حمایت نمی کرد. حمایتی که همچنان نیز ادامه دارد و به طور خاص دولت بایدن علی رغم برخی لفاظی های عوام فریبانه خود که سعی دارد خودش را از رژیم اشغالگر قدس فاصله بدهد، با این حال هنوز هم نسبت به ارسال مهمات و تسلیحات و البته کمک های مالی برای صهیونیست ها ادامه می دهد. با این همه، به تازگی شاهد وقوع یک تحول معنادار در صحنه معادلات سیاسی آمریکا بوده ایم.

ماجرا این قرار است که کنگره آمریکا اقدام به تصویب ماده ای کرده که بر اساس آن، وزارت خارجه آمریکا باید از انتشار آمارهای مرتبط با شهدا و مجروحان فلسطینی در جریان جنگ غزه که توسط وزارت بهداشت فسلطین اعلام می شوند، خودداری کند. البته که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر در این رابطه موضع گیری کرده و تاکید نموده که آمارهای وزارت بهداشت فلسطین را اغراق شده می‌داند. موضع گیری که البته با انتقادات جدی از رئیس جمهور آمریکا نیز همراه شده است.

وزارت بهداشت فلسطین سال هاست که به دلیل مواجهه با سیلی از حملات و تجاوزات صهیونیست ها به نوار غزه، اعتبار زیادی را از حیث دقیق بودن آمارهای اعلامی اش در عرصه بین المللی کسب کرده است. با این حال، اقدام اخیر کنگره آمریکا علیه مردم فلسطین در نوع خود با ۲ پیام مهم همراه است. اولا، این اقدام بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه ادعاهای مقام های ارشد آمریکایی و سیاستمداران این کشور مبنی بر اینکه آمریکا اصلی‌ترین حامی دموکراسی و حقوق بشر در جهان است، متوهمانه می باشد.
در حقیقت، آمریکایی ها عملا دروغ هایی زیبا را در مورد کشورشان به جهانیان می فروشند و از رهگذر همین دورغ ها سعی دارند به شیوه های پیدا و پنهان، تسلط خود بر ملت های اقصی نقاط جهان را تحکیم کنند. معادله ای که البته با وقوع رویدادهایی نظیر آنچه به تازگی در کنگره آمریکا شاهد بوده ایم، به راحتی افشا می شود.

دوم اینکه به نظر می رسد که دولت بایدن و قانونگذاران آمریکایی برای فرار از سیلی از حملاتی که به آن ها در بحبوحه جنگ غزه به دلیل همدستیشان با صهیونیست ها می شود دست به تصویب قانون مذکور زده اند. البته که در این رابطه لابی های صهیونیستی نیز ایفای نقش جدی دارند. به بیان ساده تر، دولت آمریکا و قانونگذاران این کشور سعی داشته اند اصلِ کشتار هزاران نفر در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها را لاپوشانی کنند و آن را به انحراف بکشند و از این طریق برای خود فضای تنفس بخرند. موضوعی که آن هم یک شکست بزرگ برای حکمرانی آمریکایی و اعتبار متصور و ادعایی آن در صحنه بین المللی است.