توسعه روابط ایران و اندونزی با گردشگری سلامت

اقدام مهم جمهوری اسلامی ایران برای لغو روادید یکجانبه با کشور اندونزی یکی از راه‌های تشویق بخش خصوصی دو کشور برای تبادل گردشگر به شمار می آید.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران (Road show) در کشور اندونزی، گفت: گردشگران اندونزیایی می‌توانند در قالب گردشگری سلامت، از فرصت‌های پزشکی و درمانی به‌روز و کارآمد ایران بهره‌مند شوند.

علی‌اصغر شالبافیان که پیرو لغو روادید یکطرفه جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ کشور جهان و انجام اقدامات مکمل شامل برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران (road show) به جنوب شرق آسیا و کشورهای ویتنام، مالزی و اندونزی سفر کرده است، در حاشیه رود شو، روابط گردشگری دو کشور را در حال رشد و فعال خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن منابع غنی فرهنگی و تاریخی و نیز بهره‌مندی از فرصت‌های درمانی و پزشکی متخصص در قالب گردشگری سلامت و نیز مقصدی میانی برای مسافران حج با تعریف تورهای عمره پلاس، فرصتی جذاب برای سفر گردشگران اندونزیایی به شمار آید.

شالبافیان ادامه داد: ما بر این باوریم که توسعه گردشگری نه تنها به رشد اقتصادی کشورها کمک می‌کند، بلکه پل‌های فرهنگی و اجتماعی بین ملت‌ها را نیز مستحکم‌تر می‌سازد. در همین راستا، آماده‌ایم تا با همکاری‌های نزدیک‌تر و بهره‌گیری از تجربیات و دانش مشترک، گردشگری ایران و اندونزی را به سطوح بالاتری برسانیم.

معاون گردشگری کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های گردشگری متنوع و فرصت‌های گسترده در مسیر توسعه صنعت گردشگری است، این فرصت‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد مراکز اقامتی و تفریحی و توسعه خدمات گردشگری به شمار می‌آید و از آنجایی که همکاری‌های بین‌المللی و تبادل تجربیات با دیگر کشورها نقش مهمی در توسعه این صنعت ایفا می‌کند، لذا ما آماده‌ایم تا با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم، سرمایه‌گذاران اندونزیایی را به فعالیت در این بخش دعوت کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدام مهم جمهوری اسلامی ایران برای لغو روادید یکجانبه با کشور اندونزی یکی از راه‌های تشویق بخش خصوصی دو کشور برای تبادل گردشگر به شمار می آید. اندونزی بیشترین جمعیت مسلمان دنیا را در خود جای داده است که با توجه به گستردگی گردشگری حلال در ایران برای تمامی انواع گردشگری از جمله در حوزه خوراک، ورزش‌ها، تفریحات آبی و ساحلی می‌تواند مقصد خوبی برای مسلمانان اندونزی باشد.

او این نشست را به دلیل حضور بخش خصوصی گردشگری و برگزاری نشست‌های B2B فرصتی ویژه برای آشنایی دو کشور نسبت به یکدیگر دانست و گفت: برقراری پروازهای مستقیم همیشه یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر و افزایش تبادلات گردشگری میان دو کشور به شمار می‌آیند که راهگشای ارتباط بیشتر میان فعالین بخش خصوصی دو کشور نیز خواهد بود.

معاون گردشگری کشور بیان داشت: در رودشو معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در اندونزی و ویٰژگی مهمان‌نوازی یکی از ارزش‌های فرهنگی ایرانیان است که در کنار تاریخ و تمدنی کهن، با آثار تاریخی و فرهنگی در شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و یزد، یکی از جاذبه های ایران برای سفر است.

شالبافیان درپایان خطاب به فعالین بخش خصوصی حاضر در این نشست تاکید کرد: اعضای ایرانی حاضر در هیات، از افراد خوشنام و حرفه‌ای صنعت گردشگری ایران هستند. مطمئنم که می‌توانید روابط اقتصادی خوبی را با هم آغاز کنید. از همه شما دعوت می‌کنم که به ایران سفر کنید و از نزدیک با جاذبه‌ها و زیبایی‌های کشورمان آشنا شوید. ما با تمام توان و امکانات، آماده استقبال از شما هستیم و امیدواریم که تجربه‌ای به‌یادماندنی و دلپذیر از ایران داشته باشید.