بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز ترکیه هک شد

این صرافی اعلام کرد که برخی از موجودی‌های کیف پول‌های «گرم» حاوی ۱۰ ارز دیجیتال تحت تاثیر این حملات قرار گرفته و کیف پول‌های سرد که بیشتر دارایی‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شود ایمن هستند.

بزرگ‌ترین بازار ارز‌های دیجیتال ترکیه (BtcTurk) اعلام کرد که صرافی آنها هدف حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،این صرافی اعلام کرد که برخی از موجودی‌های کیف پول‌های «گرم» حاوی ۱۰ ارز دیجیتال تحت تاثیر این حملات قرار گرفته و کیف پول‌های سرد که بیشتر دارایی‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شود ایمن هستند.

کیف پول دیجیتال به طور کلی به دو دسته کیف پول سرد و کیف پول گرم تقسیم می‌شود. کیف پول‌های گرم به صورت نرم‌افزار هستند و به همین دلیل دسترسی آسان، اما امنیت پایینی دارند. در مقابل کیف پول سرد یک وسیله فیزیکی است که با اتصال به لپ‌تاپ می‌توان به محتویات آن دسترسی پیدا کرد و بنابراین امنیت بالاتری دارد.

این صرافی همچنین افزود که آنها در حال انجام «تحقیقات دقیق» در این مورد هستند و مقامات امنیتی نیز در ادامه این روند در حال تحقیق هستند. (بی‌تی‌سی ترک) در بیانیه پایانی خود نیز عنوان کرد که به سبب اقدام احتیاطی، سپرده گذاری و برداشت ارزهای دیجیتال متوقف شده است و به محض تکمیل کار ما برای استفاده مجدد در دسترس خواهد بود.ما از درک شما در طول این فرآیند تشکر می کنیم و به شما اطلاع می دهیم که همه تحولات مربوط به موضوع را با شما در میان خواهیم گذاشت.