تفاوت هدفون و هندزفری بلوتوثی چیست و هرکدام چه کاربردی دارند؟

هندزفری بلوتوثی برای اکثر کاربران بهتر عمل می‌کند. از دیگر سو درصورتی‌که به کیفیت صدای بیشتر و فرم فکتور متفاوت هدفون علاقه دارید و با قیمت بالاتر آن نیز کنار می‌آیید، خرید هدفون نیز برای شما منطقی خواهد بود.

هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی عموماً کاربرد یکسانی دارند؛ اما به‌دلیل فرم فکتور و شکل متفاوت، کاربران هدف متفاوتی دارند.
عاشقان دنیای موسیقی از ابزارهای مختلفی برای گوش دادن به موزیک و پادکست‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کنند. دو مورد از محبوب‌ترین ابزارهای گوش کردن به موسیقی، هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی هستند. بی‌سیم بودن این گجت‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال بالای کاربران از آن‌ها محسوب می‌شود؛ اما تفاوت هدفون و هندزفری بلوتوثی چیست و چه ویژگی سبب می‌شود تا این دو را از هم متمایز بدانیم.

تفاوت هدفون و هندزفری بلوتوثی در فرم فکتور و شکل آن‌هاست
هدفون و هندزفری بلوتوثی از همان نگاه اول، تفاوت‌های بسیاری دارند و مهم‌ترین چیزی که مسیر آن‌ها را از هم جدا می‌کند، طراحی و فرم فکتور آن‌ها است. هدفون‌ها معمولاً دو گوشی بزرگ دارند و دور یا روی گوش قرار می‌گیرند تا درنهایت باتوجه به ابعاد بزرگ‌تر و البته قیمت بیشتر خود، برای افراد آدیوفایل مناسب‌تر باشند. به‌همین‌ترتیب هدفون برای کسانی که به‌صورت حرفه‌ای آهنگ گوش می‌دهند یا تولید محتوا و آهنگسازی را به‌عنوان حرفه خود دنبال می‌کنند، انتخاب منطقی‌تری محسوب می‌شود.

باوجوداین، هندزفری‌های بلوتوثی برای عموم کاربران مناسب‌تر هستند. این نوع هندزفری‌ها با کیس شارژ مخصوص محسوب می‌شوند و به‌همین‌ترتیب با یک بار شارژ، می‌توانند تا ساعت‌ها موزیک پخش کنند. همچنین برای مقایسه هدفون و هندزفری بلوتوثی، باید گفت که هندزفری بلوتوثی به‌دلیل برخورداری از میکروفن چندگانه صدا را بهتر انتقال می‌دهند و برای داشتن قابلیت مکالمه مناسب، باید به‌جای هدفون سراغ هدست بروید.

فرم فکتور کوچک‌تر و وزن کم‌تر هندزفری بلوتوثی، حمل‌و‌نقل آن‌ را نسبت‌به هدفون‌ها راحت‌تر کرده و می‌توانید حین ورزش، مسافرت و گشت‌و‌گذار از آن با سهولت بیشتری استفاده کنید. به‌طور کلی اما هدفون‌ها کیفیت صدای بهتر و حرفه‌ای‌تری را ارائه می‌دهند؛ هرچند نمونه‌های اقتصادی هدفون‌ها نیز روانه بازار شده تا با بودجه معقولی بتوانید این نوع گجت‌ها را نیز تهیه کنید.

مهم‌ترین فاکتور، نیاز و سلیقه شماست
اگر کاربر معمولی هستید و نمی‌خواهید درگیر دغدغه هدفون و اکسسوری‌های مربوط به آ‌ن‌ را داشته باشید، تفاوت هدفون و هندزفری بلوتوثی در همین‌جا برای شما محرز خواهد بود؛ چراکه هندزفری بلوتوثی برای اکثر کاربران بهتر عمل می‌کند. از دیگر سو درصورتی‌که به کیفیت صدای بیشتر و فرم فکتور متفاوت هدفون علاقه دارید و با قیمت بالاتر آن نیز کنار می‌آیید، خرید هدفون نیز برای شما منطقی خواهد بود.