ذخیره خون اصفهان به کمتر از یک هفته رسید

مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: ذخیره خون استان به کمتر از هفت روز رسید و از شهروندان درخواست می‌شود با اهدای خون خود، جان بیماران نیازمند را نجات دهند.

کیان دهراب‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ذخیره خون استان اصفهان ۲ هزار و ۸۲۲ واحد معادل هفت روز برای کلانشهر اصفهان و ۲ هزار و ۶۲ واحد معادل ۶.۱ روز برای شهرستان‌هاست.
وی با اشاره به رشد ۷.۱۳ درصدی تعداد مراجعه‌کنندگان و اهداکنندگان خون استان در ۲ ماه نخست امسال، اظهار کرد: مردم در مناسب‌های مختلف استقبال بیشتری از اهدای خون کردند.

دهراب‌پور خاطرنشان کرد: ۲۰۶ نفر در روز عید قربان به‌ مراکز اهدای خون اصفهان مراجعه کردند و ۱۶۶ نفر از آنها موفق به اهدا شدند.
مدیر کل انتقال خون اصفهان تصریح کرد: بیش از چهار هزار و ۹۰ واحد پلاکت آفرزیس(دریافت خون و جداسازی پلاکت‌ها) پارسال توسط اهداکنندگان پلاکت استان اصفهان اهدا شد.

دهراب‌پور افزود: اصفهان از لحاظ تولید پلاکت آفرزیس پس از تهران در جایگاه دوم کشور است و این نوع پلاکت در درمان بیماران نیازمند، نقش مهمی دارد. وی به تقدیر از ۲۰ نفر از اهداکنندگان پلاکت خون در اصفهان اشاره و بیان کرد: یک مرد جوان ۲۹ ساله سال گذشته با ۷۳ بار اهدای خون که ۶۳ بار آن اهدای پلاکت بوده، بیشترین اهدای این فراورده خونی را در استان اصفهان داشته است.

وی اضافه کرد: ۱۸۵ هزار و ۲۳۰ نفر پارسال به پایگاه‌های خون استان اصفهان مراجعه کردند که ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ نفر آنها موفق به اهدای خون شدند. مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: ۶۳ مرکز در استان اصفهان از پایگاه انتقال خون، فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، هر واحد خون می‌تواند جان حداقل سه نفر را از مرگ نجات دهد. در استان اصفهان بیش از یکهزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یکهزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی به صورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند. ۵۷.۵۹ درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان مستمر هستند و حداقل ۲ بار در سال خون اهدا می‌کنند.