در سفر وزیر نیرو؛

بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در سیستان‌وبلوچستان افتتاح شد

ظرفیت این آب‌شیرین‌کن فراساحلی ۱۰۰ هزار متر‌مکعب در شبانه‌روز است که از ۷۳ حلقه چاه، ۹۵ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۱۱۰ کیلومتر خط برق تامین می‌گردد.

بیست‌وهشت پروژه آب و برق به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفر وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روز پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳، بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی که با اعتبار ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سیستان و بلوچستان تهیه شده برای تامین پایدار آب شرب مردم منطقه سیستان و شهر زاهدان با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو افتتاح شد. ظرفیت این آب‌شیرین‌کن فراساحلی ۱۰۰ هزار متر‌مکعب در شبانه‌روز است که از ۷۳ حلقه چاه، ۹۵ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۱۱۰ کیلومتر خط برق تامین می‌گردد.

از دیگر پروژه‌های آبی که به بهره‌برداری رسید می‌توان به آبگیری سدمخزنی «شهرکور» با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جهت مصارف کشاورزی، آبرسانی به ۴۰ روستای پایین دست از سد کهیر، آبرسانی به شهرهیدوچ از سد ماشکید علیا و اجرای حدود ۲۰ کیلومتر خط لوله جهت آبرسانی از آب شیرین‌کن هامون هیرمند به منطقه سیستان اشاره کرد.

همچنین چهار پروژه طرح تامین آب زاهدان و سیستان از سه راهی دشتک به منظور رفع مشکل تامین آب شرب این مناطق، آبرسانی و رفع تنش آبی از ۷۵ روستا با جمعیت ۳۳ هزار نفر در قالب جهاد آبرسانی و تصفیه‌خانه مجتمع ۳۱۵ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب، ایستگاه پمپاژ شماره B فاضلاب شهر چابهار و توسعه شبکه فاضلاب با پوشش جمعیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر، ایستگاه پمپاژ شماره D فاضلاب شهر کنارک و توسعه شبکه فاضلاب با پوشش ۵ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.