زندگی را زیبا ببینیم

برخورد كردن با مشكلات و موانع را بياموزيد تا احساس خوشبختي كنيد. براي داشتن زندگي خوب،بايد انرژي مثبت داشته باشيد.

از زمانهای قدیم رنگ درمانی جزءموارد بسیار مهمی بوده که توسط روانشناسان شناخته شده است.از رنگ ها برای کاهش استرس در بیماران و دادن آرامش به آنها استفاده می شود. روانشناسان معتقدند رنگ نارنجی باعث افزایش حس خوشبینی،اشتیاق و شانس آوردن است. برای اینکه این احساس در شما شناور شود چند شاخه گل نارنجی را در گلدان بگذارید و به آنها نگاه کنید. در فصل زمستان می توانید یک سبد نارنگی،خرمالو یا پرتقال روی میز بگذارید.

کمک کردن به دیگران و نسبت به آنان خیرخواه بودن،احساس خوشایندی را به افراد می بخشد.این احساس بدن را سرشار از هورمونی میکند که احساس خوبی را افزایش می دهد .

به افراد نیازمندی که در اطرافتان وجود دارند کمک کنید،فرقی نمیکند میزان و نوع این کمک چه باشد،مهّم این است خیرخواه باشید.

به یاد سه موفقیّت آخرتان بیفتید و با سپاسگزاری و شکرگزاری از خداوند و کشیدن یک نفس عمیق،اِنرژی بیشتری ذخیره کنید.

همانطور که انرژی جسمانی شما حاصل رژیم غذایی سالم ،ورزش و استراحت مناسب است ،انرژی روانی هم از طریق زندگی کردن به روشهایی که به شما احساس امیدواری،سرزنده بودن،عشق و بدست آوردن تمام چیزهایی که دوست دارید،حاصل می شود.

سعی کنید برای لحظاتی موسیقی گوش کنید. با موسیقی میتوانید به آرامش ذهنی برسید و مشکلات را فراموش کنید.حتّی اگر شده این کار ،برای دقایقی یکنواختی زندگی را از بین می برد.

به سراغ مداد رنگی،گواش،آبرنگ و ماژیک کودکتان بروید و مثل آنها شروع به نقاشی کنید. نقاشی حالات درونتان را بازگو می کند.

همانطور که یک کودک با نقاشی احساس درون خود را به خوبی نشان می دهد،با بازی کردن با رنگ ها احساس آرامش و شادی به شما دست خواهد داد.

سعی کنید در مواقع سختی به این فکر کنیدکه افرادی که وضعیت بسیار دشوارتری از شما دارند همواره در کنارتان هستند. برخورد کردن با مشکلات و موانع را بیاموزید تا احساس خوشبختی کنید. برای داشتن زندگی خوب،باید انرژی مثبت داشته باشید.

سعی کنید همان طور که با صمیمی ترین دوستانتان برخورد می کنید ، با خودتان رفتار کنید .وقتی که دوستی یا کسی که به او علاقه دارید در وضعیت روحی بدی بسر می برد و از شما کمک می خواهد برای او چه می کنید؟از او می خواهید تا نگران نباشد.به او می گویید استراحت کند یا به نوعی سر خودش را گرم کند و به مشکلش فکر نکند و ….. در این حالت و در این روزها به خودتان نیز همان توصیه ها را بکنید.

همه مردم وقتی موفق میشوند هنگام خرید تخفیف بگیرند شاد میشوند؛برای اینکه حس شادمانی را در خود تقویت کنید ارزان تر خرید کنید و پول هایتان را پس انداز کنید تا در مواقع ضروری به کارتان بیاید و بتوانید در آن زمان ها احساس آرامش و شادی کنید.