لیموترش= خداحافظی با شوره سر

لیمو مشکل شوره سر را به صورت اصولی حل می‌کند و بهترین درمان طبیعی برای شوره سر است و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کمی جستجو در اینترنت به راحتی می‌توانید با فواید لیموترش برای مبارزه با شوره سر آشنا شوید. در ادامه تمام اطلاعات لازم در مورد فواید لیمو برای درمان شوره سر و نحوه استفاده بی‌خطر و صحیح از آن را ارائه داده‌ایم. البته توصیه ما این است که قبل از موارد ذکر شده حتما آنها را ابتدا تست کنید و در صورت نداشتن حساسیت مجاز به استفاده می‌باشید.

علت شوره سر چیست؟
شوره سر تنها محدود یه یک علت نمی‌باشد و عوامل متعددی ممکن است در ایجاد این عارضه دخیل باشند؛ از جمله:
۱. استفاده از مقدار کمی شامپو: استفاده نکردن و یا استفاده از مقدار خیلی کم شامپو باعث تجمع چربی‌ها در پوست سر و در نتیجه شوره سر می‌شود. پس ممکن است علت استفاده از شامپوی کم و یا استفاده از شامپویی باشد که به قدری قوی نیست که تمام چربی‌های مو و پوست سر را از بین ببرد.
۲. پوست سر مستعد خشکی است: یکی از علل شوره سر، خشکی پوست است. کلا پوست بدنتان خشک است؟ پس یکی از علل شوره سرتان خشکی پوستتان است. برای حل این مشکل باید از شامپوی آبرسان استفاده کنید.
۳. داشتن آلرژی: از محصول جدید و یا خاصی استفاده می‌کنید؟ ممکن است به یکی از ترکیبات آن محصول حساسیت داشته باشید. این مورد درماتیت تماسی در نظر گرفته می‌شود و علائم آن شامل خارش، سوزش و درد پس از استفاده است.
۴. داشتن یک وضعیت پزشکی: این مورد درماتیت سبوره‌ای نامیده می‌شود. این وضعیت به صورت قرمزی و پوسته پوسته شدن روی پوست سر و سایر نواحی سرشار از سبوم (روغن) بدن ظاهر می‌شود. ممکن است در نواحی ذکر شده احساس خارش، تحریک و پوسته پوسته شدن داشته باشید.
۵. مبتلا بودن به عفونت مخمری: شوره سر می‌تواند ناشی از یک عفونت قارچی به نام مالاسزیا باشد. این قارچ معمولاً در پوست سر وجود دارد، جایی که از روغن‌های ترشح شده توسط فولیکول‌ها تغذیه می‌کند. اکثر افراد نسبت به این قارچ حساسیتی ندارند اما برخی افراد دچار حساسیت می‌شوند.
۶. دیگر عوامل عبارتند از برس نزدن مو، فصل زمستان، سن، هورمون‌ها، استرس، سیستم ایمنی ضعیف، اچ آی وی، بیماری‌هایی که سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می‌دهند مانند پارکینسون و سایر بیماری‌های مرتبط با پوست مانند پسوریازیس، آکنه، روزاسه و اگزما که منجر به درماتیت سبورئیک می‌شود.
آیا لیمو برای درمان شوره سر مفید است؟
بله، آب لیمو ترش برای درمان شوره سر مفید است. لیمو به دلیل دارا بودن اسید سیتریک، می‌تواند به درمان خشکی و شوره سر کمک کند. اسید سیتریک سطح pH پوست سر را متعادل می‌کند. از آنجایی که لیمو دارای خاصیت ضدمیکروبی می‌باشد، به مهار رشد قارچ در پوست سر کمک می‌کند. بعلاوه، لیمو سرشار از ویتامین B است. ویتامین B به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با پوست مانند درماتیت سبوره‌ای،که یکی از علل اصلی شوره سر است، کمک می‌کند. در نتیجه، لیمو مشکل شوره سر را به صورت اصولی حل می‌کند و بهترین درمان طبیعی برای شوره سر است و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه استفاده از لیمو برای درمان شوره سر
۱. لیمو+ ماست
لیمو و ماست آنزیم‌ها و اسیدهایی دارند که به درمان شوره سر کمک می‌کنند. تنها کافی‌ست ۲ قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید. قبل از ماساژ دادن ترکیب آماده شده به پوست سر، آنها را با هم مخلوط کنید. حالا مخلوط را روی پوست سر مالیده و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بماند و بعد آن را کاملا بشویید. دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.
۲. لیمو+ عسل
خواص ضدمیکروبی عسل نیز مانند لیمو باعث توقف فعالیت قارچ‌ها در زیر پوست می‌شود. در کل عسل خاصیت هیدراته و مرطوب‌کنندگی دارد، در نتیجه برای درمان شوره سر ناشی از خشکی و خارش پوست عالی‌ست. یک قاشق غذاخوری لیمو را با حدود سه قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و سپس روی پوست سر مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. حالا با شامپو بشویید و هفته‌ای دو یا سه بار اینکار را تکرار کنید.
۳. لیمو+ تخم‌مرغ
تخم مرغ یک لایه بردار عالی است، در نتیجه می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده روی پوست سر کمک کرده و شوره را از بین ببرد. یک تخم مرغ را با همزن بزنید و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به آن اضافه کنید، سپس ترکیب را روی پوست سر مالیده و ۳۰ دقیقه صبر کنید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.