مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خبر داد:

احداث سه پروژه مشارکتی حوزه «مدیریت پسماند»، در دستور کار شهرداری اصفهان

فراخوان احداث کارخانه زباله‌سوز با ارزش حدود ۵ همت منتشر شده است و در مرحله بررسی و جمع‌بندی قرار دارد. همچنین احداث دو پروژه کارخانه ریجکت‌سوز و هاضم بی‌هوازی با مشارکت بخش‌خصوصی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از قرار گرفتن سه پروژه مشارکتی حوزه مدیریت پسماند شامل احداث کارخانه زباله‌سوز با ارزش حدود ۵ همت، کارخانه ریجکت‌سوز و کارخانه هاضم بی‌هوازی در دستور کار شهرداری اصفهان خبر داد.

مسعود حیدری با اعلام این خبر گفت: در کنار سازمان مدیریت پسماند که نقش محوری در زمینه مدیریت پسماند شهر ایفا می‌کند، در این دوره مدیریت شهری تلاش‌های بسیار زیادی جهت استفاده از دانش فنی و عملیاتی بخش خصوصی به منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پسماند شهری انجام شده است.
او با تشریح ابعاد پروژه مشارکتی احداث تصفیه‌خانه شیرابه تصریح کرد: واحد تصفیه شیرابه در فضایی به مساحت ۱۰۰ متر مربع با مشارکت شرکت دانش‌بنیان پویا ژن آزما احداث شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه بازیافت نخاله‌های ساختمانی گفت: این پروژه نیز دیگر طرح مشارکتی شهرداری است که با مشارکت بخش خصوصی و شرکت های دانش‌بنیان احداث شده است. چنانکه آورده شهرداری، زمین، تأمین زیرساخت برق و شیرابه جهت استفاده در کارخانه است و کل سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیاردتومانی این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.او با بیان اینکه مقرر شده است که تا سال ششم اجرای این طرح، اجاره زمین به شهرداری پرداخت شود، خاطرنشان کرد: همچنین از سال هفتم تا دوازدهم ۳ درصد از فروش و از سال سیزدهم تا پایان سال بیستم، ۷ درصد از فروش به شهرداری پرداخت می شود.او افزود: با احداث این پروژه، انبوه آوارهای ساختمانی که در مسیر گردنه زینل تلنبار شده از طریق ۲ خط ۹۰۰ تنی با ظرفیت ۱۸۰۰ تن در روز، به مصالح ساختمانی مانند شن و ماسه و مواد اولیه جهت تولید فراورده‌های بتی و ساختمانی تبدیل می‌شود.

حیدری با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: فراخوان احداث کارخانه زباله‌سوز با ارزش حدود ۵ همت منتشر شده است و در مرحله بررسی و جمع‌بندی قرار دارد. همچنین احداث دو پروژه کارخانه ریجکت‌سوز و هاضم بی‌هوازی با مشارکت بخش‌خصوصی در دستور کار قرار دارد.