نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر از بهبود لکنت زبان در مبتلایان به اختلال گفتاری با استفاده از ویدئو کلیپهای آموزشی داد.
بیژن شفیعی در خصوص طرح تحقیقاتی با عنوان تأثیر ارائه ویدئو کلیپ در روش(RET) بر بهبود طول و محتوای گفتهها در بیماران زبان پریشی ناروان اظهار کرد: ۲۱ مبتلا به ضایعه مغزی که دچار لکنت زبان و فراموشی واژگان شده اند در بیمارستان کاشانی تحت درمان با استفاده از ویدئو کلیپهای آموزشی قرار گرفتند. وی افزود: در این تحقیق به مدت ۱۲ جلسه برای این دست از بیماران ویدئو کلیپ پخش شد که پس از این دوره به بهبود مشکل ایجاد شده در آنها منجر شد.
محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این روش تحقیقی روی مبتلایان ۴۰ سال به بالا انجام گرفت. باید دانست هرچه سن ابتلاء به ضایعه مغزی و فراموشی واژگان کمتر از ۴۰ سال باشد بهبودی کامل بیشتر مشاهده میشود. وی خاطرنشان کرد: در این تحقیق یادآوری کلمات به روش تداعی ذهنی در بافت تصویری (ویدئو کلیپ) صورت گرفت که این روش در کشورهای دیگر نیز آزمایش شده و در حوزه درمان مورد استفاده بوده است.
شفیعی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج این تحقیق در بهبود بیماران آلزایمر نیز مؤثر خواهد بود، گفت: بررسی در این زمینه صورت نگرفته است و پژوهش حاضر صرفاً برای بیمارانی است که علت اختلال گفتاری آنها ضایعات مغزی بوده است.
این محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: مبتلایان به ضایعه مغزی فراموشی واژگان کلمات، به دلیل فراموشی بسیاری از کلمات مورد نیاز گفتگوهای روزمره، به مرور از روابط اجتماعی خود دست کشیده و خود را در حاشیه قرار میدهند
این مطلب بدون برچسب می باشد.
پاویون شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاه بینالمللی متالورژی، فولاد، ریختهگری، ماشینآلات و صنایع وابسته اصفهان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا میشود.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد: جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو باعث شده تا شاهد انفجارهای متعدد و تخریب اموال عمومی باشیم.
علی آبادی با بیان اینکه ارز مورد نیاز خودروهای وارداتی، تامین شده و در حال حاضر برای جانبازان بالای 70 درصد کار در دست انجام است.
در میان میلیونها محتوای منتشرشده درباره همستر کامبت «راههای پیشرفت در بازی»، که کد مورس و کارتهای روزانه، را شامل میشود بیشترین میزان محتوای تولیدشده (با ۳۴ درصد) را به خود اختصاص دادند. ۲۴ درصد از کل این محتوا نیز مربوط به «دعوت به بازی و لینک» بوده است.
Δ