ظرفیت‌های گردشگری، بهترین زبان‌ بین‌المللی

باید تلاش کنیم ظرفیت های گردشگری کرمانشاه را خوبی به جهانیان بشناسانیم، گردشگری بهترین زبان بین المللی است.

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه درجمع خبرنگاران گفت: در حوزه معرفی استان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که باید برای آن چاره اندیشی کرد. با این حال از برگزاری رویدادهای شناسنامه‌دار حمایت می‌کنیم و با هیچ رویدادی که بانی آن مشخص و تعریف شده باشد مشکلی نداریم.

 طیب صحرایی، گفت: امسال ضمن توجه و تقویت سایر بخش ها با تمرکز بیشتر به گردشگری توجه خواهیم کرد و با نگاه وسیع تقویت شورای توسعه گردشگری استان را در دستور کار قرار می‌دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه میراث‌فرهنگی باید در فضای مردمی درست و پررنگ معرفی‌ شود، افزود: یکی از مباحثی که باید به آن پرداخته شود، ورود به مجموعه فعالیت‌های فرهنگ گردشگری است. در خود استان نیازمند ترویج سفرهای استانی هستیم تا خود مردم استان داشته‌های ما را ببینند و بشناسند و به عنوان بهترین مروجان کرمانشاه را معرفی کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برپایی هفته‌های گردشگری در شهرستان‌ها آن هم با انواع مشوق‌ها برای تشویق مردم به سفر یکی از راهکارهای پیشنهادی است. برای مثال اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید به گونه‌ای عمل کنند که به فرهنگ گردشگری روستاها آسیبی نزند و گردشگران باید متوجه شوند که وارد یک اقلیم فرهنگی می‌شوند که باید الزامات و بایسته‌های فرهنگی را پذیرفته و به آن احترام بگذارند.

وی بر دعوت ملی و بین‌المللی نیز تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم ظرفیت های گردشگری کرمانشاه را خوبی به جهانیان بشناسانیم، گردشگری بهترین زبان بین المللی است.

او همچنین توسعه اقدامات گردشگری در مجموعه ادارات، رونق گردشگری کوهستان و گردشگری دفاع مقدس و اربعین را قله گردشگری استان توصیف کرد و ادامهدداد: پرداختن به مرز خسروی در طول سال باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد و ما بتوانیم برای تردد بیش از ۱۵ هزار کامیون دار از مرز پرویزخان برنامه‌ریزی کنیم که خانواده هایشان بیایند و از کرمانشاه دیدن کنند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق بیان کرد: مرز مشترک ما با کشور همسایه با ویژگی‌هایی که دارد که برای مردم استان می‌تواند بسیار اثرگذار و توسعه آفرین باشد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۷۰۰ سرویس بهداشتی در مسیرهای اصلی احداث و بازسازی کامل شده است که به گردشگران و زوار عتبات عالیات خدمات ارائه می‌کنند.

صحرایی در پایان با تاکید بر رویکردهای جدید و پرهیز از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر در حوزه گردشگری، گفت: گردشگری باید با تعریف درست و جذب همراهی‌های روز افزون تبدیل به سکه رایج مردم کرمانشاه شود.