نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
پزشکان دربارهی صحت گفتههای نورالینک شک دارند و نگران سلامتی اولین بیمار این شرکت هستند. ایلان ماسک، بنیانگذار نورالینک، مدتی پیش بدون ارائهی مدرک خاصی گفته بود اولین فردی که تراشهی مغز-کامپیوتر این شرکت را دریافت کرده است حالا میتواند صرفاً ازطریق فکر کردن، ماوس کامپیوتر را کنترل کند. بهگزارش مجلهی نیچر، برخی از پزشکان ادعای ایلان ماسک را بیاساس عنوان میکنند و آن را یک نوآوری جدید نمیدانند. علاوهبر موارد گفتهشده، پزشکان میگویند دربارهی ایمنی اقدامات نورالینک نگرانیهایی وجود دارد. سامیر شث، جراح مغز و اعصاب فارغالتحصیل از دانشگاه پزشکی بیلور، معتقد است که نورالینک فقط اطلاعاتی را که میخواهد عموم مردم بدانند، به اشتراک میگذارد. ایلان ماسک ماه گذشته گفته بود که اولین بیمار انسانی نورالینک وضعیت متعادلی دارد و بهخوبی بهبود مییابد. شواهدی بر حیوانآزاری نورالینک وجود دارد، بهگونهای که برخی از افشاگران میگویند میمونهایی که تراشهی مغزی این شرکت را دریافت کردند دچار صدمات بیشماری از جمله پارهشدن و تورم شدید مغز شدهاند. سامیر شث در ادامهی گفتههای خود توانایی جراح رباتیک نورالینک را زیر سؤال برد و بیان کرد که دربارهی عملکرد صحیح ربات مورد بحث روی بیماران انسانی مدرکی وجود ندارد. در واقع، هنوز تأیید نشده که آیا از جراح رباتیک روی بیماران انسانی استفاده شده است یا خیر. بولو آجیوبوی، محقق رابط مغز-کامپیوتر در دانشگاه کیس وسترن رزرو، بیان کرد که کنترل ماوس کامپیوتر توسط انسان و بهکمک تراشهی مغزی چیز جدیدی نیست و برای اولین در سال ۲۰۰۴ چنین اتفاقی افتاده بود. از طرفی، سایر پروژههای کاشت مغزی به بیماران کاملاً فلج اجازه میدهند تا با استفاده از ذهن خود و از طریق یک آواتار دیجیتال ارتباط برقرار کنند.
پاویون شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاه بینالمللی متالورژی، فولاد، ریختهگری، ماشینآلات و صنایع وابسته اصفهان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا میشود.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد: جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو باعث شده تا شاهد انفجارهای متعدد و تخریب اموال عمومی باشیم.
علی آبادی با بیان اینکه ارز مورد نیاز خودروهای وارداتی، تامین شده و در حال حاضر برای جانبازان بالای 70 درصد کار در دست انجام است.
در میان میلیونها محتوای منتشرشده درباره همستر کامبت «راههای پیشرفت در بازی»، که کد مورس و کارتهای روزانه، را شامل میشود بیشترین میزان محتوای تولیدشده (با ۳۴ درصد) را به خود اختصاص دادند. ۲۴ درصد از کل این محتوا نیز مربوط به «دعوت به بازی و لینک» بوده است.
Δ