کلاهبرداری ۴ میلیاردی با چک های سرقتی

متهمان با معرفي خود به عنوان مسئول خريد یک شرکت، به انبار کالاهای مالباخته مراجعه و اقدام به خريد انواع لوازم خانگي به مبلغ 4 ميليارد ريال کرده و به وی چند فقره چک بانکي داده اند.

یلدا توکلی: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲سارق کلاهبردار که با استفاده از چک های مسروقه اقدام به کلاهبرداری ۴ میلیاردی از شهروندی کرده بودند خبر داد.
سرهنگ” حسین تُرکیان”بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری ۴ میلیاردی دو فرد ناشناسی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی دقیق کارآگاهان پلیس مشخص شد متهمان با معرفی خود به عنوان مسئول خرید یک شرکت، به انبار کالاهای مالباخته مراجعه و اقدام به خرید انواع لوازم خانگی به مبلغ ۴ میلیارد ریال کرده و به وی چند فقره چک بانکی داده اند.
این مقام انتظامی گفت: شاکی تعدادی از اجناس را برای آنها ارسال می کند و پس از چند روز متوجه می شود که موارد مندرج بر روی چک ها پاک شده و از وی کلاهبرداری شده است .
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: با انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد چک های ارائه شده به شاکی دارای سابقه سرقت از شهر مشهد می باشد و در شهریور ماه سال جاری از خودروی شهروندی در آن شهرستان سرقت شده و متهمان با خودکار مخصوص اقدام به تحریر آن ها کرده و تحویل مالباخته می دهند.
سرهنگ ترکیان تصریح کرد: در ادامه و با انجام اقدامات ویژه و با به دست آوردن سرنخ هایی از محل اختفاء متهمان، در نهایت هر ۲ سارق کلاهبردار در یک عملیات ضربتی و کاملا هماهنگ در یکی از شهرستان های همجوار دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته به بزه ارتکابی اعتراف کردند خاطر نشان کرد: هر ۲ پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.