بیماران رنجی جز رنج بیماریشان دارند

اگر دارویی در داروخانه های سطح شهر نباشد باید حتما درداروخانه های دانشگاهی و آموزشی موجود باشد. معمولا هرشهر بزرگی حداقل دو تا سه داروخانه آموزشی مثل هلال احمر دارند و باید دارو به ویژه داروهای خاص که حتی نوع مشابه هم ندارند را هرطور شده تهیه کنند

مساله تهیه دارو نیز همچنان معضلی بزرگتر برای بیماران و همراهانشان به حساب می آید، در حالی که این وظیفه بیمارستان است که داروی بیمار به خصوص بیمار بستری را تامین کند اما اغلب اوقات برای یک استامینوفن ساده هم به همراه بیمارمی گویند خودت برو بخر
سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ما از نحوه برخورد بعضی از پرسنل بیمارستان ها با بیماران و همراهانشان انتقاد کرد و گفت: به رغم تاکیدات مکرر رهبری مبنی براینکه بیماران نباید رنجی جز رنج بیماریشان داشته باشند و به رغم اقدامات خوبی که درحوزه بهداشت و درمان صورت گرفته ولی هنوز هم بیماران و همراهانشان رنج هایی غیر از بیماری را متحمل هستند.
وی ادامه داد: بعضا از نوع رفتار برخی پرسنل گرفته تا نبود امکانات و دارو همگی از مشکلات حل نشده اغلب مراکز درمانی خصوصا دولتی و آموزشی ها است.
نماینده خوزستان بیان داشت: این رنج برای شهرستانی ها چندین برابر است، بیماران و همراهانشان که از شهرستان های مختلف مثلا به تهران یا شهرهای بزرگ می آیند با چندین و چند مشکل مواجهند از جمله: رفت و آمد، اسکان، تهیه بلیط و تهیه دارو، بنابراین بیماران به شدت از مشکلات متعددی غیر از بیماریشان دررنج و عذاب هستند.
حسینی تصریح کرد: البته منکر کارهای خوبی که برای بیماران صورت گرفته نیستیم ولی هنوز فرمایشات رهبری به طورکامل و مطلوب انجام نشده است. مثلا دربحث اسکان، در دولت قبل اقدام خوبی برای اسکان همراهان بیماران صورت گرفت، همراه‌سراهایی برپا شد اما همین همراه سراها برای همراهان بیماران، چالش و دردسرهای خاص خودش را دارد که بُعد مسافت از همراه سرا تا بیمارستان و ضعیف بودن امکانات مختلف نمونه هایی از آن می باشد. ضمن اینکه درهمه مراکز درمانی دولتی این طرح انجام نشد و از طرفی هم ظرفیت پذیرش مسافران شهرستانی در این مراکز بسیار محدود است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: مساله تهیه دارو نیز همچنان معضلی بزرگتر برای بیماران و همراهانشان به حساب می آید، در حالی که این وظیفه بیمارستان است که داروی بیمار به خصوص بیمار بستری را تامین کند اما اغلب اوقات برای یک استامینوفن ساده هم به همراه بیمارمی گویند “خودت برو بخر”.
وی در این باره تاکید کرد: اگر دارویی در داروخانه های سطح شهر نباشد باید حتما درداروخانه های دانشگاهی و آموزشی موجود باشد. معمولا هرشهر بزرگی حداقل دو تا سه داروخانه آموزشی مثل هلال احمر دارند و باید دارو به ویژه داروهای خاص که حتی نوع مشابه هم ندارند را هرطور شده تهیه کنند.
حسینی یادآور شد: مطمئنا اگر هرمسئولی در جایگاه خودش توصیه های رهبری را به طور دقیق گوش می داد و عمل می کرد، الان شاهد این حجم از آشفتگی و نارضایتی در بخش های مختلف از جمله حوزه درمان و سلامت کشور نبودیم.