معلولیت‌های ژنتیک در اصفهان رو به کاهش است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت : با توجه به مشاوره‌های ژنتیکی و وراثتی معلولیت‌های به وجود آمده از عامل ژنتیک در استان اصفهان کاهش داشته اما معلولیت‌ها با منشاء حوادث و سقوط در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا ، سید کمال صدیقی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره با اینکه چهار هزار و ۶۰۰ نفر در استان اصفهان از خدمات مراکز روزانه بهزیستی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: از شمار معلولان ژنتیکی و وراثتی در استان اصفهان با انجام مشاوره و اقدام‌های پیشگیرانه خانواده‌ها کاسته شده است اما در مقابل حوادث سبب افزایش معلولیت جسمی شده است.
وی افزود: سال گذشته از طریق بهزیستی استان اصفهان ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات و وسایل کمک آموزشی برای خدمات رسانی بهتر برای مددجویان این نهاد خریداری شد.
معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ نفر در استان اصفهان از خدمات مراکز روزانه، چهار هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات شبانه‌روزی، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات ویزیت از منزل و ۴۵۰ نفر تحت پوشش از خدمات مراقبت از منزل استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی از این خدمات، ارائه ۳۵ هزار باطری سمعک در سال گذشته بود که این رقم امسال به ۲۵ هزار عدد رسید که ۲۵۰ سمعک به صورت رایگان در اختیار ناشنوایان کم بضاعت قرار گرفت . صدیقی گفت : همچنین برای کمک به ناشنوایان نیازمند مترجم ، تفاهم‌نامه‌ای با انجمن خانواده ناشنوایان به منظور برپایی کلاس‌های آموزش” زبان اشاره” منعقد شد. وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها جذب افراد علاقه‌مند و خانواده‌ ناشنوایان است، سال گذشته نیز ۸۷۱ بار مترجم ناشنوا به محل‌های مختلف مورد نیاز اعزام شد. معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: سال گذشته ۱۳ هزار معلول در کمیسیون معلولیت برای صدور کارت شرکت کردند.