سندهای عادی دیگر معنا ندارد، همه ملزم به اجرا هستند

سندهای عادی دیگر معنا ندارد بنابراین دستگاه قضایی و سازمان ثبت اسناد و همه وزارت خانه‌ها مانند وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و وزارت کشور موظف به اجرای قانون توسعه دفاتر اسناد رسمی هستند

دریا وفایی : حسن نوروزی نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید برلزوم توسعه دفاتر اسناد رسمی گفت: از پنج سال قبل این طرح در کمیسیون قضایی مطرح شد و شخصاً از آن دفاع هم کردم. آن موقع گفتیم و تاکید کردیم که به خاطر مسائل حکومتی و حفظ نظام اسلامی انفال و ثروت‌ها عمومی باید به سند رسمی، اعتبارببخشیم.

نائب رئیس کمیسیون قضایی ادامه داد: در این خصوص از همان مجلس دهم بحث کردیم و بعد رسید به مجلس یازدهم، الان هم دراین مجلس داریم کنکاش می‌کنیم. اما متاسفانه آنقدر عده‌ای از به اصطلاح بزرگان نظام در حوزه قانونگذاری، برایش مشکل ایجاد کردند تا اینکه خود آقا به این مساله ورود پیدا کرد. آقا فرمودند که اعتبار اسناد رسمی مهم است، حالا عده‌ای می‌خواهند فرمایش ایشان را هم توجیه کنند، ولی توجیه معنا ندارد.

نوروزی همچنین با بیان اینکه”سندهای عادی، دیگر معنا ندارد”، تاکید کرد: این نص صریح فرمایش ولی فقیه است. ضمن اینکه اگر اعتبار اسناد رسمی انجام شود ۵ میلیون از پرونده‌های قضایی کاسته می‌شود.

این نماینده رباط کریم در بهارستان بیان داشت: ما این طرح را تصویب کردیم و تمام است، آنچه نوشتیم مفاد گوناگونی است که باید به تمام آن عمل شود. وقتی هم به خوبی عمل شود، کار درست می‌شود.

وی همه وزارت خانه‌ها را ملزم به اجرای این طرح دانست و گفت: سندهای عادی دیگر معنا ندارد بنابراین دستگاه قضایی و سازمان ثبت اسناد و همه وزارت خانه‌ها مانند وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و وزارت کشور موظف به اجرای قانون توسعه دفاتر اسناد رسمی هستند.