پویش نذرخون جایگزین مناسبی برای رفتارهای موهن در عزاداری‌هاست

نیاز به خون و فرآورده‌های آن به‌صورت روزانه برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی مورد استفاده قرار می گیردو به‌همین دلیل از مردم با فرهنگ استان درخواست می‌شود که اصرار به اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نداشته باشند و در طول ماه محرم در قالب نذر خون اقدام به اهدای خون کنند

سرپرست اداره‌کل انتقال خون اصفهان گفت: اجرای پویش نذرخون به عنوان یک هنجار و ارزش انسانی و اجتماعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای برخی رفتارهای موهن در مراسم عزاداری باشد. کیان دهراب‌پور افزود: پویش نذرخون از چند روز پیش به‌مناسبت ماه محرم و با هدف برانگیخته شدن ارزش‌های معنوی همچون ایثار، فداکاری، وفاداری و نوعدوستی در استان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی پویش نذر خون معرفی فرهنگ نجات بخش اهدای خون به جوانان و بانوان است.

سرپرست اداره‌کل انتقال خون اصفهان، از مردم عزدار و متدین اصفهان دعوت کرد تا با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون و کمک به افراد نیازمند اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن به‌صورت روزانه برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی مورد استفاده قرار می گیردو به‌همین دلیل از مردم با فرهنگ استان درخواست می‌شود که اصرار به اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نداشته باشند و در طول ماه محرم در قالب نذر خون اقدام به اهدای خون کنند.

دهراب پور افزود: مراکز اهدای خون در شهرستان‌های استان در ایام دهه محرم فعال هستند و مرکز ثابت خونگیری خمینی شهر در دهه اول محرم از ساعت هشت صبح تا ۱۶ آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان است.

استان اصفهان دارای پایگاه‌ها و مراکز ثابت انتقال خون در شهرستان‌های کاشان، خوانسار، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان و نایین و ۲ مرکز در کلانشهر اصفهان شامل خواجو و عاشق اصفهانی است.