مردم نگران از بین رفتن اسنادشان در دفاتر قدیمی نباشند

تمام دفاتر جاری و دست نویس اسکن شدند. یکی از اقدامات مهم در سال گذشته تصویربرداری دفاتر جاری و دست نویس در کشور بود که انجام و تکمیل شد که اقدام موثر، خوب و جهادی بود و در کمتر از یکسال انجام شد. دیگر مردم نگران این نباشند اگر دفتر قدیمی در دفترخانه‌ای دارند، به هردلیلی اعم از سیل، زلزله، آتش سوزی و… از بین رود

دریاوفایی : علی خندانی رئیس کانون سردفتران کشور با اشاره به  طرح خدمات ثبتی آسان، گفت: تا پیش از این روش سنتی برای استفاده از خدمات سنتی برقرار بود و متقاضیان برای دریافت خدمات ثبتی باید به صورت حضوری به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کردند و استعلام‌های لازم از مراجع مختلف باید به صورت حضوری انجام می‌شد، اما اکنون با همراهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضائیه درصدد هستیم تا پلتفرم‌هایی را در اختیار مردم قرار دهیم. از این طریق کمترین میزان تردد را به دفاتر خواهند داشت و تنها با یک بار مراجعه و ارتباط با سردفتر، نواقصشان رفع و اسنادشان امضا می شود. درواقع هدف ما این است که مردم کارهای ثبتی خود را به آسانی و از طریق تلفن همراهشان انجام دهند.

وی تاکید کرد: خیال مردم راحت باشد، تمام دفاتر جاری و دست نویس اسکن شدند. یکی از اقدامات مهم ما در سال گذشته تصویربرداری دفاتر جاری و دست نویس در کشور بود که انجام و تکمیل شد که اقدام موثر، خوب و جهادی بود و در کمتر از یکسال انجام شد. دیگر مردم نگران این نباشند اگر دفتر قدیمی در دفترخانه‌ای دارند، به هردلیلی اعم از سیل، زلزله، آتش سوزی و… از بین رود.

خندانی ادامه داد: بازرسی کانون تا یک‌ ماه آینده الکترونیکی خواهد شد. مردم اگر از عملکرد دفترخانه‌ای رضایت نداشته باشند می‌توانند از طریق اپلیکیشنی که راه اندازی می‌شود، ثبت شکایت کنند تا اقدامات بعدی از طرف ما صورت گیرد.

رئیس کانون سردفتران کشور به راه اندازی پژوهشگاه سردفتران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جای پژوهشگاه در مجموعه ما خالی بود، پژوهشگاهی با حضور افراد خبره و حرفه‌ای احداث کردیم که ظرف چند روز آینده شروع بکار خواهد کرد. موضوع مورد پژوهشگاه ما عموما حقوق ثبتی است اما اگر نیاز به بررسی سایر موضوعات حقوقی باشد هم این امر امکان پذیر می باشد.