ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت بسیج اصفهان آغاز شد

رقابت بین مساجد و پایگاه‌ها در آذر و مسابقات محلی و ناحیه‌ای، استانی و کشوری در بهمن همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد

مسوول دارالقرآن بسیج سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان از آغاز ثبت‌نام بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج خبر داد. سرهنگ پاسدار سیدامیر ایزدی اعلام کرد: ثبت نام این دوره تا ۲۰ آبان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم با ابتکار سازمان بسیج در قالب ۲۳ عنوان فردی، گروهی و خانوادگی از سنین زیر هفت سال به بالاست و ثبت نام از طریق سایت quranbsj.ir انجام می‌شود.

مسوول دارالقرآن سپاه اصفهان ادامه داد: سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای است که عموم بسیجیان و آحاد مردم بتوانند در آن شرکت کنند و برای بهره‌وری کامل از این رویداد، تلفیقی از آموزش و رقابت را در نظر گرفته‌ایم.

ایزدی تصریح کرد: رقابت بین مساجد و پایگاه‌ها در آذر و مسابقات محلی و ناحیه‌ای، استانی و کشوری در بهمن همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

مسوول دارالقرآن بسیج اصفهان افزود: در مسابقات خانوادگی حداقل شرکت کنندگان باید سه نفر (دارای فرزند) باشند و پدر باید ارائه پنج دقیقه‌ای از سوره حجرات و ترتیل خوانی جزء یک و مادر حفظ سوره نور و فرزند زیر ۱۰ سال حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن و فرزند بالای ۱۰ سال حفظ دعای ۲۴ صحیفه سجادیه را انجام بدهد.

ایزدی افزود: در عنوان گروهی خواهران و برادران بصورت مجزا به تعداد سه نفر یا بیشتر حفظ سوره لقمان و حجرات و ارائه پنج دقیقه‌ای از نامه ۵۳ نهج‌البلاغه و حفظ دعای ۲۴ صحیفه سجادیه بصورت جمع خوانی آیات ۱۴ تا ۱۸ سوره لقمان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در بخش ایده‌پردازی قرآنی، افراد می‌توانند حول چهار محور به شرح ایفای نقش مسجد در سطح محله بعنوان پایگاه قرآن، ترویج اُنس عمومی جامعه با قرآن، تربیت حافظ قرآن با روش‌های نوین و ایجاد فرهنگ عمومی برای استفاده از قرآن شرکت کنند.