بانوان امدادگر به کمک اورژانس اصفهان می‌آیند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان گفت: به زودی و در صورت رفع مشکل کمبود نیرو، از توان بانوان امدادگر استفاده و ۴ پایگاه امدادی ویژه احداث خواهد شد که برای امدادرسانی به بیماران زن از توان آن‌ها استفاده خواهد شد. فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از احداث […]

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان گفت: به زودی و در صورت رفع مشکل کمبود نیرو، از توان بانوان امدادگر استفاده و ۴ پایگاه امدادی ویژه احداث خواهد شد که برای امدادرسانی به بیماران زن از توان آن‌ها استفاده خواهد شد.

فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از احداث ۴ پایگاه امدادی ویژه بانوان در آینده خبر داد و اظهار داشت: به زودی و در صورت رفع مشکل کمبود نیرو، از توان بانوان امدادگر استفاده و ۴ پایگاه امدادی ویژه احداث خواهد شد که برای امدادرساندن به بیماران زن از توان آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی اتاق فرمان را بخش اصلی اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرد و گفت: در این قسمت با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم که این نیروها غالباً پرستار هستند و وظیفه گرفتن شرح حال اولیه بیمار را برعهده دارند، شرح حال درست منجر به تشخیص زودهنگام، اعزام آمبولانس و درمان به موقع خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه بیشتر کسانی که در سنین پایین‌تر هستند شرح حال کامل‌تری از وضعیت بیمار ارائه می‌دهند، افزود: بهتر است در زمان بروز حادثه فردی که کمترین میزان استرس را دارد و قادر به ارائه شرح حال درست از مصدوم است با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان بیان کرد: در تصادفات، بیشترین حادثه‌دیدگان جوانان هستند اما در سایر مأموریت‌ها میانسالان بیشترین تعداد را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیماران قلبی، مغز و اعصاب و بیماری‌های ریوی بالاترین آمار امدادخواهی غیر ترافیکی را دارند، ادامه داد: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ مأموریت پیش بیمارستانی در سطح استان انجام شده است که بیش از ۶۱ هزار مأموریت در شهر اصفهان انجام شده که ۳۴ هزار مورد آن در سطح استان تصادفی بوده است.

حیدری عدم ارائه آدرس صحیح از سوی امداد خواهان را یکی از دلایل تأخیر اورژانس در رسیدن بر سر صحنه حادثه عنوان کرد و افزود: با وجودی که این مشکل سال‌ها است وجود دارد و بارها درخواست شده تا شرایطی فراهم شود که با تماس امدادگران موقعیت مکانی آن‌ها نمایش داده شود، اما تاکنون این اتفاق را شاهد نبوده‌ایم و برای رفع آن نیاز به یک همکاری بین‌بخشی است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با تقدیر و تشکر از خیران و نیکوکارانی که تاکنون کمک‌های قابل توجهی به اورژانس ۱۱۵ داشته‌اند، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش تعداد پایگاه‌های امدادی و ارتقای کمی و کیفی تجهیزات پزشکی مورد نیاز، به حمایت هر چه بیشتر خیران سلامت نیازمند هستیم.