آلودگی هوا و خشکسالی به صنعت گردشگری شرق آسیب وارد کرده است

مریم یادگاری: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: هم اینک اصفهان با معضل ۲ گانه آلودگی هوا و خشکسالی روبروست و این مشکلات به صنعت گردشگری شرق این خطه آسیب فراوانی وارد کرده است. علیرضا ایزدی اظهار داشت: در زمان حاضر با ۲ معضل بزرگ آلودگی هوا و خشکسالی در اصفهان مواجهیم […]

مریم یادگاری: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: هم اینک اصفهان با معضل ۲ گانه آلودگی هوا و خشکسالی روبروست و این مشکلات به صنعت گردشگری شرق این خطه آسیب فراوانی وارد کرده است. علیرضا ایزدی اظهار داشت: در زمان حاضر با ۲ معضل بزرگ آلودگی هوا و خشکسالی در اصفهان مواجهیم که تأثیر مستقیمی بر صنعت گردشگری دارد در حالی که رونق صنعت گردشگری نیازمند توسعه پایدار است.

وی افزود: از سال ۹۲ زیرساخت‌های گردشگری شکل گرفته است و اصفهان مجهز به ۱۰ هزار تخت اقامتگاه برای پذیرش مسافران بود که این رقم اکنون به ۳۷ هزار تخت در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی و مهمانپذیرها رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: صنعت گردشگری در اصفهان در ۲ سال شیوع کرونا ۶۰ درصد آسیب دید و بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان خسارت تحمل کرد.

ایزدی با اعلام اینکه نگاه علمی و تخصصی گردشگری از سال ۷۸ با تشکیل سازمان ایرانگردی و جهانگردی به وجو آمد، افزود: این نهاد ابتدا به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شد و سال ۱۳۸۵، صنایع دستی هم به آن پیوست و سپس به وزارتخانه مبدل و با روی کار آمدن دولت سیزدهم نگاه جدی به این صنعت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: نوروز امسال بیش از ۲ میلیون نفر به اصفهان سفر کردند و چهار روز تعطیلات فطر پیک دوم سفرهای گردشگری به اصفهان را شاهد بودیم.

وی همچنین از وجود ۶۸ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اصفهان خبر داد و گفت: ۱۹۶ رشته صنعت دستی در استان وجود دارد که برابر یک سوم صنایع دستی جهان و دو سوم صنایع دستی ایران است.