مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان کاهش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در یک هفته پیش کاهش یافت و در چهار روز اخیر آمار آن صفر بوده است. پژمان عقدک افزود: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲ هفته اخیر حدود ۲ تا سه نفر در روز بود اما […]

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در یک هفته پیش کاهش یافت و در چهار روز اخیر آمار آن صفر بوده است.

پژمان عقدک افزود: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲ هفته اخیر حدود ۲ تا سه نفر در روز بود اما در یک هفته اخیر روند کاهشی به خود گرفت و از هشتم شهریور تا کنون صفر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه آمار کرونا در زمان حاضر روند نزولی دارد، اظهار داشت: این نکته را باید در نظر بگیریم تا زمانی‌که بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) داریم، احتمال مرگ و میر نیز وجود دارد.

عقدک با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۴۰ بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند، گفت: میزان مراجعه بیماران سرپایی و دارای علائم کرونا نیز کاهش یافته و میزان کل بستری از حدود ۳۵۰ نفر در هفته گذشته به ۲۳۹ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه میزان بستری روزانه بیماران کرونایی نیز از حدود ۷۰ نفر در هفته پیش به ۵۰ نفر کاهش یافته است، افزود: جواب‌های مثبت آزمایش‌های کرونا نیز از حدود ۶۰ درصد در اوج موج هفتم کرونا در زمان حاضر به حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

عقدک خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از امروز ۱۲ شهریور هیچیک از شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) کرونایی قرار ندارند و همه آنها در وضعیت نارنجی (پر خطر) یا زرد (خطر متوسط) قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ما از پیک موج هفتم کرونا عبور کردیم، تصریح کرد: احتمال اینکه آمار در هفته‌های آینده افزایش یا کاهش یابد به مسائلی مانند بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اول مهر، سفرهای پایان تابستان و بازگشت زائران از عتبات بستگی دارد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۱۴۲ نمونه گرفته شده آزمایش کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۲۰ مورد مثبت قطعی بوده است.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در استان اصفهان شیوع یافت و تا کنون ۵۱۳ هزار نفر بطور قطعی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند که از بین آنها ۱۱ هزار و ۹۳۸ نفر جان باختند.