خشکی زاینده رود عامل اصلی گردشگری معکوس

زهرا وفایی: عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد، ساکنان اصفهان ناچار به مهاجرت هستند، خشکی این رود در میزان ورود گردشگر به این استان تأثیر گذاشته تا جایی که در طی سال‌های اخیر شاهد گردشگری معکوس به این شهر توریستی بودیم. حسین میرزایی […]

زهرا وفایی: عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد، ساکنان اصفهان ناچار به مهاجرت هستند، خشکی این رود در میزان ورود گردشگر به این استان تأثیر گذاشته تا جایی که در طی سال‌های اخیر شاهد گردشگری معکوس به این شهر توریستی بودیم.

حسین میرزایی در مورد آخرین وضعیت زاینده رود گفت: اگر وزیر نیرو بخواهد راه حل قطعی برای احیای زاینده رود وجود دارد و اگر محرابیان اراده‌ای برای احیای دوباره آن نداشته باشد بی شک امیدی برای حیات این رود نیست؛ در حال حاضر مشکل احیای زاینده رود خواستن و نخواستن وزیر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای احیای دوباره زاینده رود در سفر هیئت دولت به اصفهان شخص وزیر نیرو قول‌های برای رفع تشنگی این رود داد که متاسفانه بسیاری از وعده و وعیدهای داده شده جامه عمل نپوشید و امروز همچنان این رودخانه خشک است. اگر به مشکل خشکسالی زاینده رود به صورت جدی توجه نشود، بی شک با مشکلات امنیتی روبرو خواهیم بود؛ امیدواریم علاج واقعه قبل از وقوع حادثه صورت پذیرد.

میرزایی یادآور شد: پیگیری‌ها از طریق معاون پارلمانی و معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر نیرو انجام شده است، اگر این پیگیری‌ها به ثمر نرسد دولت، مجلس و دیگر ارکان نظام نیز پشتوانه مردمی و سرمایه اجتماعی خود را در استان اصفهان با ۶ میلیون جمعیت از دست خواهند داد.

وی درخصوص سیلاب‌های اخیردراصفهان تاکید کرد: بارندگی‌های اخیردراستان اصفهان ودرحوزه زاینده رود نبود؛ این بارش‌ها در حوزه میمه و برخوار رخ داد و ارتباطی به حوزه آبریز زاینده رود نداشت و به لحاظ مهندسی و حساب‌های فنی محسوب نمی‌شود.