بیمه مساجد تا پایان سال جاری به سرانجام می‌رسد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: طرح مساجد دوست دار خانواده در اصفهان در حال اجرا است، که این طرح برای خانم‌های خانه دار بوده که در فرصت‌های خالی خود در دو نوبت صبح و عصر کلاس‌های تخصصی همسرداری، فرزند داری شرکت کرده و در کنار این کلاس‌ها برای کودکان مهدکودک برقرار […]

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: طرح مساجد دوست دار خانواده در اصفهان در حال اجرا است، که این طرح برای خانم‌های خانه دار بوده که در فرصت‌های خالی خود در دو نوبت صبح و عصر کلاس‌های تخصصی همسرداری، فرزند داری شرکت کرده و در کنار این کلاس‌ها برای کودکان مهدکودک برقرار است.

حجت الاسلام مجتبی کوچکزاده در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان تبریک روز جهانی مساجد به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: انقلاب ما از مساجد آغار شده و باید در مساجد تداوم باشد؛ همه کارهای خیر و رشد دهنده باید در مساجد انجام گیرد،، که شعار مساجد باید به زمان حضرت محمد مصطفی (ص) برگردد، را در رأس کار خود قرار داده‌ایم، و این را باید بدانیم که اسلام بدون مسجد پیشرفت ندارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان بیان کرد: در مساجد مهم‌ترین فریضه دینی یعنی نماز اقامه می‌شود، اما مساجد نباید فقط برای نماز باشد، بلکه باید کارهای فرهنگی، علمی و همچنین پژوهشی در آن انجام شود؛ مکان‌های آموزشی برای بعضی از اقشار خاص بوده امام مسجد برای همه مردم و همه اقشار با هر رنده سنی است.

وی با بیان اهمیت حضور فعال نوجوان و جوانان گفت: باید در مساجد جذب حداکثری نوجوان و جوانان صورت بگیرد و آنها در مساجد حضور فعال داشته باشند، که در طرح رتبه بندی مساجد حضور نوجوان و جوانان بسیار مؤثر است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به جایگاه بسیار والای زن در جامعه اسلامی بیان کرد: ما به خانم‌ها در رشد این جامعه خیلی امید داریم، که امام خمینی (ره) هم فرموند: از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.

حجت الاسلام کوچکزاده افزود: طرح مساجد دوست دار خانواده در اصفهان در حال اجرا است، که این طرح برای خانم‌های خانه دار بوده که در فرصت‌های خالی خود در دو نوبت صبح و عصر کلاس‌های تخصصی همسرداری، فرزند داری شرکت کرده و در کنار این کلاس‌ها برای کودکان مهدکودک برقرار است و برنامه‌های متنوعی برای کودکان اجرا می‌کند.

وی افزود: در شهر اصفهان یک هزار و ۲۰۰، در شهرستان اصفهان دو هزار و ۵۰۰ و در استان اصفهان ۵ هزار مسجد داریم، که متاسفانه از این تعداد مساجد در استان اصفهان فقط در یک چهارم، فریضه نماز صبح برقرار است؛ همچنین نقاطی در استان شاهد هستیم که فاقد مسجد بوده که با همکاری خیرین مسجد ساز و شهرداری امیدواریم این مشکل از بین برود.

حجت الاسلام کوچکزاده اذعان داشت: خادم مسجد از امام جماعت نقشش کم رنگ‌تر نبوده، بر همین اساس طرحی برای ثبت نام افراد واجد شرایط، که در حال برنامه ریزی هستیم؛ همچنین بیمه مساجد در اصفهان یکی از مهمترین برنامه‌هایی بوده که تا پایان سال جاری به سرانجام می‌رسد.