ماجرای مرمت دامن‌گیر وزیر شد!

دریا وفایی: از آخرین اخبار پیگیریِ مرمت ناقص گنبد مسجد امام اصفهان، چه خبر؟ این سوالی بود که مهدی طغیانی نماینده اصفهان درمجلس شورای اسلامی به آن پاسخ داد: چند روزپیش با آقای ضرغامی جلسه‌ای داشتیم که مهمترین گلایه‌ها هم راجع مباحث میراثی، صنایع دستی و گردشگری بود و مطرح شد. در مورد مرمت گنبد […]

دریا وفایی: از آخرین اخبار پیگیریِ مرمت ناقص گنبد مسجد امام اصفهان، چه خبر؟ این سوالی بود که مهدی طغیانی نماینده اصفهان درمجلس شورای اسلامی به آن پاسخ داد: چند روزپیش با آقای ضرغامی جلسه‌ای داشتیم که مهمترین گلایه‌ها هم راجع مباحث میراثی، صنایع دستی و گردشگری بود و مطرح شد. در مورد مرمت گنبد مسجد شیخ لطف لله و مسجد امام خیلی اظهار نگرانی و گلایه شد که آن طور که باید و شاید پیش نرفت و محل نقد جدی است. ایشان هم گفت: دستور دادم که بررسی کنند و اگر خطایی محرز شود با پیمانکارش برخورد می‌کنیم، چون هنوز پروژه مرمت تمام نشده والان زود است قضا کنیم. وی ادامه داد: ضرغامی گفت «قطعاً ما کارناقص تحویل نمی‌گیریم، اگر خسارتی ایجاد کرده باشد حتماً برخورد می‌کنیم». یعنی آقای ضرغامی گفتند که ما هنوز به جمع بندی نرسیدیم. طغیانی اضافه کرد: پروژه مسجد امام ظاهراً تمام نشده و هنوز تحویل نگرفتند. مسجد شیخ لطف اله هم که انگار یک جورایی رهاست و اصلاً عملیات اجرائیش هم جریان ندارد. به هرحال ما نگرانی‌ها را مطرح کردیم و از ایشان هم خواستیم که پیگیری کند.

این نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصفهان سهم قابل توجه ای در این حوزه‌ها درکشور دارد اما حقیقتاً آنطور که باید و شاید در دولت سیزدهم تحرکی در خصوص این موضوعات دراصفهان ندیدیم. دولت فعلی که با یک انرژی مضاعف آمد، متاسفانه نتوانست درحوزه میراثی هم، با برنامه‌ای روشن، کارهای جدید و جدی انجام دهد. درحوزه های گردشگری و صنایع دستی هم همینطور، هیچ اتفاق نو و تازه‌ای نیفتاد.

طغیانی اضافه کرد: به آقای ضرغامی گفتیم «قرار بود شما زیر میز بزنید، شعارتان این بود دیگر، ولی هنوز این میزدست نخورده، پس چه شد؟». ایشان حرف اصلیش این بود که ما کارهایی کردیم، شما دانه دانه درموضوعات با معاونان ما جلسه داشته باشید تا برایتان تشریح کنند که برنامه‌هایمان چیست.

وی افزود: معمولاً دولت‌ها نسبت به وزارت میراث فرهنگی و صنایع و گردشگری که قبلاً سازمان بود، توجه تخصصی نداشتند یعنی برای انتصاب فرد سکان دار این حوزه دنبال فرد متخصص نرفتند.

طغیانی درادامه خاطرنشان کرد: درهمان جلسه به اتفاق برخی از نمایندگان اصفهان، استیضاح ایشان به عنوان وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را امضاء کردیم. ایرادمان هم به آقای ضرغامی همین بود که ما حرکت منطقی قابل دفاعی را هنوز نمی‌بینیم.

این نماینده مردم اصفهان در بهارستان گفت: همه فعالان این حوزه به عملکرد ایشان نقد بسیار جدی دارند، البته قول داد که برطرف کند ولی خب استیضاح ایشان در برنامه نمایندگان و امضاهایمان را در این رابطه پس نمی‌گیریم. البته استیضاح خیلی از وزرا در جریان است و به‌نوبت پس از طی مراحل خاص خودش انجام می‌شود.