مدارس و دانشگاه‌های اصفهان برای بازگشایی در شرایط کرونایی آماده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجنماعی استانداری اصفهان تاکید کرد: باید از هم اکنون مدارس و دانشگاه‌ها با فرض ادامه داشتن وضعیت کرونایی، آماده‌سازی شود. محمدرضا جان نثاری در جلسه ستاد کرونا در استانداری اصفهان افزود: بنا بر تاکید رییس جمهور، مبنایی برای تعطیل کردن در شرایط کرونایی وجود ندارد و تمام امورات باید برقرار و […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجنماعی استانداری اصفهان تاکید کرد: باید از هم اکنون مدارس و دانشگاه‌ها با فرض ادامه داشتن وضعیت کرونایی، آماده‌سازی شود.

محمدرضا جان نثاری در جلسه ستاد کرونا در استانداری اصفهان افزود: بنا بر تاکید رییس جمهور، مبنایی برای تعطیل کردن در شرایط کرونایی وجود ندارد و تمام امورات باید برقرار و جاری باشد.

وی اظهار داشت: بر این اساس از هم اکنون مسوولان آموزش و پرورش و آموزش عالی باید نسبت به ایجاد شرایط مناسب به لحاظ تهویه کلاس‌ها و شیوه ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان اقدام کنند تا تمامی مراکز آموزشی در مهر بازگشایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجنماعی استانداری اصفهان همچنین تاکید کرد که فرمانداران، فرماندهان نطامی و انتظامی و مسوولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی نیز باید بر حوزه کاری خود در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه عادی انگاری، تناسبی با سویه جدید کرونا ندارد، گفت: باید این موضوع صادقانه با مردم در میان گذاشته شود تا پروتکل‌های بهداشتی شامل زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها را رعایت کنند.

جان نثاری افزود: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرمانداران و سایر مقامات به مردم اعلام کنند که این بیماری انکارناپذیر است و بصورت سخت گیرانه‌تر پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی بااشاره به در پیش بودن مراسم دهه محرم و اربعین گفت: برخلاف مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجنماعی که برپایی مراسم مذهبی از جمله محرم میزان مبتلایان به کرونا را افزایش می‌دهد، ثابت شده است که قشر مذهبی و متدین بطور معناداری بیشتر از دیگر اقشار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند،

معاون سیاسی، امنیتی و اجنماعی استانداری اصفهان در عین حال به تمام کسانی که برای اقامه مراسم اباعبدالله الحسین (ع) تلاش می‌کنند توصیه کرد که بمنظور برگزاری باشکوه این مراسم، پروتکل‌های بهداشتی را به شکل حضور در فضاهای وسیع و روباز رعایت کنند.

به گزارش ایرنا در این جلسه که بصورت ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران و مسوولان شهرستان‌های دیگر از جمله کاشان، سمیرم و شهرضا برگزار شد گزارشی از وضعیت مبتلایان به کرونا در این شهرستانها و اقدامات بهداشتی و درمانی ارائه شد.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در کشور شیوع یافت و تاکنون حدود ۴۹۷ هزار نفر در استان اصفهان بطور قطعی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر بر اثر آن جان باخته‌اند.

تاکنون حدود ۸۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان نوبت اول و ۷۷ درصد نوبت دوم و ۳۸.۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.