درمان‌های خانگی با آب، خواب و…

پریسا جمدی / گروه ترجمه سردرد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد روزانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از سردردهای خفیف‌تر گرفته تا سردردهای شدید و کاملاً غیرقابل تحمل، می‌توانند زندگی روزمره شما را مختل کنند. اگرچه بسیاری از داروها وجود دارند که با هدف تسکین علائم سردرد عرضه می‌شوند، اما […]

پریسا جمدی / گروه ترجمه

سردرد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد روزانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از سردردهای خفیف‌تر گرفته تا سردردهای شدید و کاملاً غیرقابل تحمل، می‌توانند زندگی روزمره شما را مختل کنند. اگرچه بسیاری از داروها وجود دارند که با هدف تسکین علائم سردرد عرضه می‌شوند، اما تعدادی از درمان‌های طبیعی و مؤثر نیز وجود دارد. در اینجا چند درمان خانگی مؤثر برای خلاص شدن از شر سردرد وجود دارد.

آب بنوشید: آبرسانی ناکافی ممکن است شما را به سمت سردرد سوق دهد. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که کم آبی مزمن یکی از دلایل عمده سردردهای تنشی و میگرنی است. خوشبختانه، مطالعات این را نشان داده است که نوشیدن آب علائم سردرد را در بیشتر افرادی که کم آب می‌خورند طی ۳۰ دقیقه تا سه ساعت تسکین می‌دهد.

مقداری منیزیم مصرف کنید: منیزیم یک ماده معدنی مهم برای عملکردهای بسیاری در بدن است، از جمله کنترل قند خون و انتقال عصب‌ها. جالب اینجاست که نشان داده شده است منیزیم نیز یک داروی بی‌خطر و مؤثر برای سردرد است. شواهد نشان می‌دهد که کمبود منیزیم در افرادی که به طور مکرر دچار سردردهای میگرنی می‌شوند، در مقایسه با کسانی که این مشکل را ندارند، بیشتر است.

خواب کافی داشته باشید: کم خوابی از بسیاری جهات می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد و حتی ممکن است در برخی افراد سردرد ایجاد کند. به عنوان مثال، یک مطالعه فرکانس و شدت سردرد را در کسانی که کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابند و کسانی که بیشتر می‌خوابند مقایسه کرد. مشخص شد کسانی که خواب کمتری دارند سردردهای مکرر و شدیدتری دارند.

از روغن‌های گیاهی استفاده کنید: روغن‌های گیاهی مایعات بسیار غلیظی هستند که حاوی ترکیبات معطر از گیاهان مختلف هستند. روغن‌های گیاهی نعناع و اسطوخودوس به ویژه در هنگام سردرد بسیار مفید هستند.

درد را با کیسه آب سرد تسکین دهید: استفاده از کیسه آب سرد ممکن است به کاهش علائم سردرد کمک کند. استفاده از کیسه آب سرد یا یخ زده در ناحیه گردن یا سر، التهاب را کاهش می‌دهد، رسانایی عصب را کند می‌کند و رگ‌های خونی را منقبض می‌کند، همه این‌ها به کاهش درد سردرد کمک می‌کند.

منبع: https://www.healthline.com