افتتاح ۵۲ طرح تعاونی در استان اصفهان نماد تحقق شعار سال

افتتاح ۵۲ طرح تعاونی در استان اصفهان در هفته تعاون نماد تحقق شعار سال و تسهیل‌ گری تولید و اشتغال است که در کنار درآمدزایی راهکاری مناسب برای توسعه جوامع محلی خواهد بود. ارزش تاسیس و فعالیت تعاونی‌ها نه فقط از جنبه اقتصادی بلکه از منظر اجتماعی و فرهنگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. […]

افتتاح ۵۲ طرح تعاونی در استان اصفهان در هفته تعاون نماد تحقق شعار سال و تسهیل‌ گری تولید و اشتغال است که در کنار درآمدزایی راهکاری مناسب برای توسعه جوامع محلی خواهد بود.

ارزش تاسیس و فعالیت تعاونی‌ها نه فقط از جنبه اقتصادی بلکه از منظر اجتماعی و فرهنگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
تلاش برای همگرایی و هم افزایی در کنار مشارکت جمعی و افزایش کار گروهی از جمله مزایای تعاونی‌ها به شمار می‌رود و به ویژه در کشورمان با وجود ظرفیت‌های بالای مردمی می‌توان از آن به عنوان یک اهرم برای سازندگی و توسعه استفاده کرد.
به اعتقاد کارشناسان نقش تعاونی‌ها در توسعه جوامع محلی، به خصوص در مناطق حاشیه و کم برخوردار بسیار پررنگ و اثربخش خواهد بود و از سوی دیگر سپردن کارها به مردم در بستر همین تعاونی ها شکل می‌گیرد.
تعاونی از مهمترین بخش های اقتصادی در کشور است که باید ۲۵ درصد سهم اقتصادی کشور را به خود اختصاص دهد که البته هم اینک این سهم بسیار کمتر است. مطابق قانون، تأسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی حداقل تعداد اعضا برای ثبت تعاونی باید به میزان نیم درصد جمعیت آن شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن باشد.
بنا به گزارش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بیش از ۶ هزار و ۷۵۶ تعاونی در استان اصفهان ثبت شده که نیمی از آن فعال است، بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عضو این تشکل‌های اقتصادی هستند و بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها درتعاونی‌های سهام عدالت و ۷۷۱ هزار نفر در دیگر شرکت‌ها عضویت دارند.
همچنین بنا به این گزارش،استان اصفهان از جمله فعالان عرصه تعاونی در کشور است به نحوی که پنج درصد از تعاونی‌های فعال کشور در این منطقه مستقر هستند و شرکت‌های تعاونی در استان اصفهان ۵۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.